عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: لاریجانی نه شرطی گذاشته و نه تاکنون تصمیمی برای انتخابات 1400 گرفته است.

چرا لاریجانی، جهانگیری را رقیب خود نمی‌داند؟/ یوسفیان ملا: خبرسازی اخیر درباره لاریجانی را تکذیب می‌کنم/ لاریجانی هیچ موضعی درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات نگرفته است/ اگر قرار باشد خبری منتشر شود اول از همه ما مطلع می‌شویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشته است:«پیگیری‌های خبرنگار اعتماد از نزدیکان علی لاریجانی از این حکایت دارد که او اگرچه هنوز به تصمیم قطعی درباره انتخابات نرسیده اما ظاهرا در جمعی گفته که در صورت کاندیداتوری آقای اسحاق جهانگیری، وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود». در ادامه این گزارش آمده است: «اظهارنظری که البته ازجانب منبعی موثق در اختیار اعتماد قرار گرفته اما فارغ از آن، به‌ لحاظ تحلیلی نیز قابل ‌اثبات است. چه آنکه بارها مطرح شده که لاریجانی تمایل دارد با حمایت اصولگرایان میانه‌رو و طیفی از اصلاح‌طلبان وارد رقابت شود. طیفی که به باور بسیاری از ناظران، بیش از هر حزب و گروه اصلاح‌طلب در کارگزاران سازندگی قابل ردیابی است؛ حال آنکه باتوجه به عضویت جهانگیری در این تشکل سیاسی در گذشته و اعلام حمایت رسمی کارگزارانی‌ها از جهانگیری، طبیعتا لاریجانی شانسی برای جلب حمایت آنان نخواهد داشت». ادعای اخیر به نظر می‌رسد که دارای اشکالان عمده‌ای است زیرا اولا در این گزارش مشخص نشده که «منابع موثق» چه منابعی هستند و چه گروه یا فردی چنین خبری را ارائه کرده است. ثانیا منطقی به نظر نمی‌رسد که علی لاریجانی اگر قصد حضور در انتخابات داشته باشد، همه امیدش به حمایت از حزب کارگزارانی باشد که لیست یاران هاشمی‌اش در انتخابات مجلس هیچ توفیقی نداشت و عملا نشان داده است که بدون حمایت تمام اصلاح‌طلبان نمی‌تواند دارای سرمایه اجتماعی خاصی باشد و ثالثا تا اینجای کار علی لاریجانی به طور رسمی حتی نگفته است که می‌خواهد در انتخابات نامزد شود چه رسد به آنکه نامزدی‌اش را منوط به حضور یا عدم حضور فرد دیگری کرده باشد و در نهایت طبیعتا علی لاریجانی اسحاق جهانگیری که وضعیت مناسبی برای شرکت در انتخابات ندارد را رقیب خود تلقی نمی‌کند زیرا اسحاق جهانگیری در مقطع کنونی به دلیل عملکرد دولت روحانی زیر شدیدترین نقدها از سوی جامعه قرار دارد.

عزت‌الله یوسفیان ملا، از نزدیکان علی لاریجانی درباره ادعای اخیر روزنامه اعتماد به «مثلث‌آنلاین» گفت: «هیچ اطلاعی ندارم که آقای لاریجانی چنین شرطی گذاشته است یا نه اما طبیعتا اگر قرار باشد خبری از سوی آقای لاریجانی بیرون آید اول از همه ما باید مطلع شویم که تا اینجای کار به صراحت می‌گویم آقای لاریجانی هیچ موضعی درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات نگرفته است».

او ادامه داد: «آقای لاریجانی نه شرطی گذاشته و نه تاکنون تصمیمی برای انتخابات 1400 گرفته است و من خبرسازی اخیر را تکذیب می‌کنم».

این فعال سیاسی درباره اینکه اساسا چه ارتباط منطقی‌ای بین لاریجانی و جهانگیری می‌تواند باشد، بیان کرد: «آقای لاریجانی معمولا اجازه نمی‌دهد فردی درکارهایشان دخالت کند و حتی اجازه نمی‌دهد کسی جای خودش اظهارنظر کند».

او در پایان گفت: «واقعیت این است که تا اینجای کار شرایط انتخابات چندان روشن نیست و باید منتظر ماند و دید که در ماه‌های آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد».