همین که به عید و تعطیلات نوروزی نزدیک می شویم، از نگاه دانش آموزان و داوطلبان کنکوری، فرصتی جدید برای مطالعه و جمع بندی را به دست آورده ایم. بسیاری از داوطلبان کنکور، از زمان تعطیلات نوروزی برای استراحت و ریکاوری استفاده می کنند اما بسیاری دیگر از افراد هم هستند که از این فرصت تنها برای مطالعه و جمع بندی دروس خود به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند. اگر شما جزو گروه دوم هستید، پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را برای یک برنامه ریزی منسجم در عید نوروز آشنا کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حتما قبل از برنامه ریزی عید، زمانی را برای استراحت و تفریح در نظر بگیرید

یکی از مهم ترین مشکلات و اشتباهاتی که برخی از دانش آموزان در هنگام عید نوروز انجام می دهند این است که به هیچ عنوان زمانی را برای استراحت برای خود در نظر نمی گیرند. عدم برنامه ریزی برای استراحت در زمان عید نوروز باعث می شود که خستگی سال تحصیلی در روح داوطلبان باقی بماند و با روحی خسته ادامه مسیر را پیش ببرند. به همین خاطر حتما به شما پیشنهاد می کنیم که برای نتیجه بهتر برنامه ریزی برای تفریح و استراحت را در زمان عید نوروز در نظر داشته باشید و در این بازه زمانی با خرید کتاب کنکور و یا خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی، منابع خود را برای یادگیری و تست زنی در دوران نوروز تکمیل کنید.

01

مرور دروس عمومی را در عید نوروز در اولویت قرار دهید

پس از استراحت و برنامه ریزی برای تفریح، بهتر است تا زمانی برای مرور و بررسی دروس خود داشته باشید. عید نوروز بهترین فرصت برای مرور و تست زنی دروس عمومی است تا دانسته های خود را در فرصت زمانی خوبی محک بزنید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم با مطالعه کتاب های جمع بندی مانند کتاب دور دنیا در 4 ساعت عمومی گاج، حتما یک مرور و جمع بندی کلی روی دروس عمومی خود داشته باشید.

نقاط ضعف خود را در عید به نقاط قوت تبدیل کنید

یکی دیگر از مواردی که در دوران کوتاه تعطیلات نوروزی باید به آن توجه داشته باشید این است که نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. پیشنهاد می کنیم برای شناسایی نقاط ضعف خود یک یا حداقل دو عنوان کنید تا با بررسی دقیق تر موضوع بتوانید برای رفع آن تمرکز کنید.

توجه داشته باشید که عید نوروز زمانی برای مطالعه نیست و تنها باید مرور کلی روی مطالعات قبلی خود داشته باشید.

تست زنی را با زمان بندی کنکوری آغاز کنید

با توجه به اینکه در زمان عید نوروز بودجه بندی مطالعه دروس تا 70 درصد به اتمام رسیده است، در این بازه کوتاه به راحتی می توانید تست زنی را با زمان بندی تشبیه شده کنکور آغاز کنید. پیشنهاد می کنیم در این بازه زمانی حتما از کتاب های مناسبی مانند کنکوریم مهر و ماه  برای تست زنی استفاده کنید و هدف نهایی خود را بر این مبنا بگذارید که بعد از عید بتوانید بودجه تست زنی روزانه خود را بیشتر کنید.

02

در برنامه ریزی عید خود مطالعه دروس را بیرون بکشید

یکی از نکات مهم و ارزشمندی که در هنگام برنامه ریزی عید نوروز باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان مطالعه دروس را برای برنامه عید نوروز در نظر نگیرید. البته این برنامه ریزی در زمانی به اجرا خواهد رسید که شما برنامه ریزی مناسبی برای زمستان و پاییز داشته باشید به این صورت که حداقل 70 درصد از محتوای دروس خود را تا اسفند مطالعه کرده باشید.

خلاصه نویسی های کوتاه را برای برنامه ریزی کنکور در عید مطالعه کنید

یکی از نکات طلایی که در زمان عید نوروز باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که از فایل های خلاصه نویسی شده که در زمان مطالعه دروس از آن نوت برداری کرده اید استفاده کنید. مطالعه و مرور فایل های خلاصه نویسی شده در بازه زمانی عید نوروز به شما کمک می کند تا مطالب مطالعه شده را عمیق تر یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

منابع آموزشی خود را از مارکا کتاب تهیه کنید

ما در این مقاله شما را با فرایند برنامه ریزی و بایدها و نبایدهای مطالعه کنکور در عید نوروز آشنا کردیم حالا وقتش رسیده تا شما را با یک بانک کتاب معتبر و نام آشنا، آشنا کنیم تا برای خرید و انتخاب انواع کتاب های کمک آموزشی، درسی و کنکوری بتوانید یک مرجع خوب را انتخاب کنید.

03

سایت بانک کتاب مارکا، یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین بانک کتاب های آنلاین کشور است که مرجعی کامل از انواع کتاب های درسی، کمک درسی و کنکوری را در خود جای داده است. شما می توانید با مراجعه به این سایت اینترنتی به راحتی سفارش خود را کامل کنید و با خرید آنلاین از تخفیف های شگفت انگیز مارکا کتاب بهره مند شوید. برای آشنایی و سفارش آنلاین می توانید به آدرس اینترنتی markaketab.com مراجعه کنید.