یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تولید واکسن کرونا موفقیت بزرگی در سال ۱۴۰۰ خواهد بود، اگر چه کشور یا چالش های مختلفی هم همراه است.

تحلیل یک اصولگرا از موفقیت‌ها و چالش‌های سال ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با ایسنا در تحلیل  شرایط سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: این سال با بودجه ای که تامین آن سخت است، آغاز شده و با مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات همراه می شود. انتقال قدرت از  دولت و شوراهای فعلی به دولت و شوراهای جدید موج ایجاد تلاطم و تحرک اجتماعی قابل توجهی در شش ماه اول سال می شود. تقریبا بیشتر عوامل کاهش مشارکت در انتخابات ۹۸، تغییر قابل ملاحظه ای می کند و شاهد شور و مشارکت خوب مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وضعیت نهایی تحریم ها، وضعیت صندوق های بازنشستگی، بحران آب و سیل بیکاران ناشی از بیماری کرونا از چالش های سال ۱۴۰۰خواهد بود، تصریح کرد: در سال۱۴۰۰ تعداد بیکاران به ۵/۵ میلیون نفر خواهد رسید.صندوق های بازنشستگی به غیر از تامین اجتماعی توان پرداخت مستمری بگیران را ندارند و کشور به دلیل کمبود بارش ها با مشکل کمبود آب مواجه است.

این فعال سیاسی در پایان گفت: در کنار چالش های سال۱۴۰۰، موفقیت بخش بهداشت و درمان در تولید واکسن کرونا موفقیت بزرگی است که می تواند نقش مهمی در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور داشته باشد.