با نزدیک شدن به موعد ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری 1400، گمانه زنی‌ها و اعلام کاندیداتوری برخی چهره‌ها، نقل محافل سیاسی شده است. در این میان وزرا و مقامات دولت احمدی نژاد از غافله عقب نمانده اند و پس از اعلام کاندیداتوری محمد عباسی(وزیر اسبق ورزش و جوانان)، رامین مهمانپرست (سخنگوی پیشین وزارت خارجه) و گمانه کاندیداتوری رستم قاسمی ( وزیر اسبق نفت)، جامعه اسلامی مدیران با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری محمد ناظمی اردکانی دبیرکل این حزب و وزیر اسبق تعاون برای انتخابات ریاست جمهوری سال1400 خبر داد.

صف مقامات دولت احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات 1400
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس؛ در بخشی از بیانیه جامعه اسلامی مدیران آمده است:

جامعه اسلامی مدیران تصمیم گرفت که با استفاده از ظرفیت نخبگان متعهد و کارشناسان کشور، برنامه جامعی برای ایجاد تحول در کشور تدوین نماید. بحمدلله برنامه ای همه جانبه با تشکیل ۲۲ کارگروه تخصصی با حضور مدیران مجرب و با تفکر راهبردی و همچنین جمعی از جوانان با استعداد ونخبه تدوین گردید و در دهه فجر سال 99 با عنوان برنامه "دولت مردمی و تحول گرا "رونمایی شد و مورد اقبال  قرار گرفت. قدم بعدی، انتخاب فردی بود که اولا به مدیریت برنامه محور اعتقاد داشته و در ثانی سابقه اجرایی ارزشمندی برای ایجاد تحول در کشور در کارنامه خود داشته باشد. بر اساس شاخص های 30 گانه مدون، طی فرایندی کاندیداهای مطرح، در کمیته انتخاب جامعه اسلامی مدیران  مورد ارزیابی قرار گرفتند و اینک در آستانه دوازدهم فروردین، به یمن عید جمهوری اسلامی، اعلام می نمائیم در جمع بندی نهایی آقای دکتر محمد ناظمی اردکانی حائز رتبه نخست گردیدند.

 دکتر محمد ناظمی اردکانی از مدیران برجسته کشور و دارای ویژگی هایی است که رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی اخیر خود بر شمردند. ایشان مدیری باکفایت، ساده زیست، مردمی، باایمان، عدالتخواه، ضدفساد، معتقد به توانمندی های کشور با عملکرد انقلابی و جهادی است.

پیش از این محمد عباسی، وزیر اسبق ورزش و جوانان کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم اعلام کرده بود.

رامین مهمان‌پرست سفیر اسبق ایران در لهستان و سخنگوی پیشین وزارت خارجه هم درباره خبر اعلام کاندیداتوری‌ وی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گفته بود: آماده ثبت‌نام در انتخابات هستم و حضور من در انتخابات مستقل است و به توصیه کسی ثبت‌نام نمی‌کنم. 

رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت هم که هنوز رسما اعلام کاندیداتوری نکرده، گفته بود: « اگر اعلام کاندیداتوری کنم، دنبال کنار رفتن به نفع دیگری و وزارت نیستم.»