رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد به‌دلیل وخیم شدن اوضاع همه‌گیری کرونا در این کشور، از روز ۱۴ فروردین قرنطینه سراسری در این کشور اعمال می‌شود.

فرانسه تعطیل شد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد به‌دلیل وخیم شدن اوضاع همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور، قرنطینه سراسری از روز سوم آوریل (۱۴ فروردین) به مدت ۴ هفته در تمام این کشور اعمال خواهد شد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: محدودیت‌ها که پیش‌تر در ۱۹ منطقه اعمال شده بود از این شنبه به مدت ۴ هفته در تمام مناطق فرانسه برقرار خواهد بود.

مکرون گفت: به‌خاطر اوضاع همه‌گیری ما مدارس و مهدکودک‌ها را به مدت ۳ هفته خواهیم بست اما آموزش باید حفظ شود و این بدان معنا است که کلاس‌های مدرسه از هفته بعد در خانه‌ها خواهند بود.

در قرنطینه سراسری در فرانسه فروشگاه‌هایی که در اولویت قرار ندارند تعطیل و جابجایی‌ها بین مناطق محدود می‌شوند. کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها، تماشاخانه‌ها و سینماها تا اواخر اکتبر در این کشور بسته خواهند ماند.

شیوع ویروس کرونا طی هفته‌های گذشته در فرانسه وخیم‌تر شده و تعداد مبتلایان روند صعودی گرفته است.

در همین حال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرد بیش از ۵۴۷ هزار آمریکایی با ابتلا به ویروس کشنده کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مجموع قربانیان ویروس کرونا در این کشور از مجموع کشته‌های دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و ۱۱ سپتامبر بیشتر بوده است.