در این مطلب برایتان خواهیم گفت که هر گل با هر رنگی چه خاصیت‌هایی دارد و چگونه با کمک گیاهان می‌توانید به تسریع درمان بیماری‌ها کمک کنید.

درمان بیماری‌ها به لطف گل‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درمان از ویژگی‌های مهم گل‌هاست که از قرن‌ها پیش در طب سنتی مورد استفاده بوده و حالا تحقیقات جدید هم از آن حمایت می‌کند. حالا مثلث نیوز به سراغ یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین گلفروشی‌های پایتخت به نام بنیس فلاور رفته تا از آنها درباره اثرات رنگ گل‌ها در درمان بیماری‌ها بپرسد. در این مطلب برایتان خواهیم گفت که هر گل با هر رنگی چه خاصیت‌هایی دارد و چگونه با کمک گیاهان می‌توانید به تسریع درمان بیماری‌ها کمک کنید.

 

 

گل درمانی و رنگ گل‌ها

بنیس فلار می‌گوید که رنگ هر گل می‌تواند تاثیر مهم و عمیقی بر تغییرات روح و جسم انسان داشته باشد. چرا که رنگ‌ها از شبکیه چشم عبور می‌کنند و باعث تغییرات زنجیره‌ای گوناگونی در بدن خواهند شد. سپس، مغز انسان به این تصویر واکنش نشان می‌دهد و با توجه به رنگ‌هایی که دریافت کرده، هورمون‌های گوناگونی را آزاد می‌کند. مثلا بعضی از رنگ‌ها به ترشح ملاتونین، که آرامبخش است، کمک می‌کنند. برخی دیگر مسئول آزاد کردن آدرنالین هستند و برخی سروتونین که بهبود دهنده خلق و خو می‌باشد را آزاد می‌کنند. در ادامه مثلث نیوز به نقل از بنیس فلاور از مهم‌ترین رنگ‌هایی می‌گوید که در دنیای گل‌هاست و به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند.

 

افزایش انرژی با رزهای قرمز

از آنجا که رنگ قرمز طولانی‌ترین طول موج را دارد، غدد فوق کلیه را تحریک می‌کند. در نتیجه میزان انرژی را به حد بالایی می‌رساند. پس اگر به دنبال شور، شوق و بالا بردن انرژی هستید، گل‌های رز قرمز را فراموش نکنید. رز قرمز از قدیمی‌ترین گل‌هایی است که انسان‌ها آن‌را به همدیگر هدیه داده‌اند. واریته‌های گل رز بسیار متنوع است و می‌توان طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون آن‌را در طبیعت پیدا کرد. رز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گل درمانی است. ضمنا اگر می‌خواهید که یک گل رز همیشگی و جذاب را داشته باشید، می‌توانید با خرید رز جاودان از گل فروشی بنیس فلاور این گل را همیشه در کنارتان داشته باشید.

2

اعتماد به نفس و زنبق‌های نیلی رنگ

رنگ نیلی مستقیما روی غده صنوبری مغز اثر می‌گذارد و می‌تواند باعث بهبود الگوهای خواب شود. از سوی دیگر این رنگ به رهایی از تشویش و نگرانی کمک می‌کند و ترس‌ها را مهار خواهد کرد. زنبق‌ها علاوه بر رنگ زیبا، عطر بسیار خوبی دارند و در دسته گل‌های با عمر طولانی محسوب می‌شوند. در نتیجه اگر به دنبال گل درمانی هستید، از گل‌های زنبق غافل نشوید و آنها را از گل فروشی به خانه ببرید.

3

بالا بردن هوشیاری با آفتاب گردان

به دنبال قاطعیت، شفافیت و هشیاری بیشتر ذهن‌تان هستید؟ کار را به گل‌های آفتاب‌گردان بسپارید. نور زرد به افزایش عملکرد مغز کمک می‌کند و از سوی دیگر باعث خوش بینی بیشتر می‌شود. از آنجا که گل آفتاب‌گردان بسیار انرژی‌زا است، یک گزینه عالی برای کسانی است که دچار افسردگی‌های فصلی می‌شوند. جالب است بدانید که علاوه بر این شیوه از گل درمانی، آفتاب‌گردان برای درمان بسیاری دیگر از امراض نیز مفید است و حکیمان و طبیبان از بخش‌های گوناگون آن برای درمان بیماری‌ها کمک می‌گیرند. اگر شما هم آفتاب گردان دوست دارید، می‌توانید با خرید آنلاین گل از بنیس فلاور، صاحب بهترین‌های آنها شوید.

4

 

خوابی آرام با گل‌های ناقوس آبی

رنگ آبی باعث افزایش ملوتونین می‌شود. ماده‌ای که مغز آن‌را برای خوابی آرام و لذت بخش تولید می‌کند. از سوی دیگر رنگ آبی باعث افزایش تولید تیروکسین نیز خواهد بود. ماده‌ای که توسط غده تیروئید ترشح می‌شود و می‌تواند متابولیسم را تنظیم کند. علاوه بر این گل، رزهای آبی، هورتانسیا یا ادریسی آبی و گل‌های صحرایی آبی رنگ، می‌تواند بسیار مناسب باشد. گل درمانی با گل‌های آبی، حس‌های بسیاری زیبایی را برایتان پدید خواهد آورد.

5

آرامش با رنگ سبز

رنگ سبز، باعث احساس آرامش عمیق و بهبود عملکرد قلب می‌شود. رنگ سبز باعث بهبود تنفس می‌شود و حرکت هورمون‌های استرس‌زا را کاهش می‌دهد. در نتیجه اگر می‌خواهید گل درمانی را امتحان کنید و از تشویش و نگرانی رها شوید، با خرید گیاه آپارتمانی می‌توانید دوستانی سبز و شاداب را به محیط کار و منزلتان بیاورید از حضور آنها لذت ببرید.

6

رنگ نارنجی و کنترل آلرژی

اگر از جمله کسانی هستید که آلرژی‌های فصلی آزارتان می‌دهد، گل‌‌های نارنجی می‌توانند به بهبود حال و روزتان کمک کنند. علاوه بر این رنگ نارنجی برای دستگاه گوارش مفید است و کمک می‌کند که بیماری‌های آن کنترل شود. گل‌ همیشه بهار، رزهای پرتغالی، گل‌های داوودی نارنجی و... از جمله گل‌های زیبایی هستند که می‌توان از آنها برای گل درمانی کمک گرفت. این گل‌ها معمولا ماندگاری طولانی مدتی دارند و می‌توانید از آنها در گلدان و یا به صورت گلدانی نیز مراقبت کنید.

7

در این مطلب به بررسی 6 رنگ مهمی پرداختیم که در دنیای گل و گیاه و وجود دارند. این رنگ‌ها زیبایی و سرزندگی را از طبیعت به خانه و محل کار شما یا عزیزان‌تان می‌آورند. علاوه بر این می‌توانید با حضور هر کدام از آنها یک راهکار امن و مناسب برای درمان بیماری‌هایتان داشته باشید.

اگر مشتاق شده‌اید تا درباره هر کدام از گل‌هایی که در این متن معرفی شده است، بیشتر بدانید و یا آنها را بخرید و در خانه و محیط‌های دیگر نگهداری کنید، لطفا به سایت گل فروشی بنیس به آدرس benisflower.com سر بزنید و برای سفارش آنلاین گل از خدمات این گل فروشی استفاده کنید.