اگر شما نیز دچار مشکلات پوستی هستید، می‌توانید از روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست ‌استفاده کنید. این روش‌ها متنوع هستند و می‌توانید آن‌ها را روی بخش‌های مختلف صورت خود انجام دهید. اگر دوست دارید با این روش‌های کاربردی آشنا شوید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بوتاکس در خانه سفید

پوست یکی از اجزای کل بدن و صورت است که در برخورد اول توجه افراد به آن جلب می‌شود. بسیاری از افراد حتی از طریق پوست صورت دیگران به سن آن‌ها پی می‌برند. لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن، چین و چروک، رنگدانه‌های ناهموار و جای زخم، جوش و آکنه همگی مواردی هستند که زیبایی صورت شما را کم می‌کنند. بسیاری از افراد به خاطر همین دلایل ‌‌دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. با این حال اگر شما نیز دچار این مشکلات پوستی هستید، می‌توانید از روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست ‌استفاده کنید. این روش‌ها متنوع هستند و می‌توانید آن‌ها را روی بخش‌های مختلف صورت خود انجام دهید. اگر دوست دارید با این روش‌های کاربردی آشنا شوید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

جوانسازی و زیبایی پوست

با گذشت زمان، لایه‌های بیرونی پوست با به وجود آمدن چروک‌ها، زخم‌ها، لکه‌های ناشی از تغییر سن و تغییر رنگ، شروع به سایش و پارگی می‌کنند. با از بین بردن لایه‌های بیرونی آسیب دیده پوست، چهره‌ای جوانتر و زیبا‌تر برای شما به دست می‌آید و پوست سالم‌تر به نظر می‌رسد. همچنین این عمل باعث افزایش رشد سلول‌های جدید و سالم پوست می‌شود. این کار را جوانسازی و زیبایی پوست می‌نامند.

جوانسازی پوست از روش‌های مختلفی انجام می‌شود و هر کسی با توجه به نوع مشکل، سن، ویژگی‌های ژنتیکی و روش مدنظر خود برای جوانسازی، می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. مثلا اگر پوست صورت شما دچار افتادگی و چروک است، کشیدن پوست صورت می‌تواند یک گزینه مناسب باشد ولی روش‌های دیگری نیز مانند تزریق ژل به آن نیز وجود دارد. ما در ادامه نگاهی به این روش‌ها خواهیم انداخت تا هم آگاهی بیشتری نسبت به این روش‌های جوانسازی پوست پیدا کنید و هم بتوانید در صورت تمایل یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید و جوانی را به صورت خود برگردانید.

تزریق ژل لب

تزریق مستقیم کلاژن که زمانی رایج‌ترین پرکننده پوستی بود، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از ژل جای آن را گرفته است چرا که گزینه‌ای جدیدتر و ایمن تر بوده و اثرات آن طولانی‎‌تر است. تزریق ژل لب یک روش آرایشی است که می‌تواند لب‌هایی برجسته‌تر و زیباتر برای شما ایجاد کند. ژل‌ها نوعی پرکننده پوستی هستند که باعث می‌شوند منفذهای پوستی پر شوند. استفاده از این روش جوانسازی و زیبایی صورت در همه نقاط جهان رایج است و این نشان می‌دهد که این روش می‌تواند کم خطر باشد.

ژل‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند در لب و اطراف دهان شما تزریق شوند. اما رایج ترین پرکننده‌ها امروزه محصولاتی هستند که حاوی موادی شبیه به اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می‌شود و کمبود آن باعث کاهش حجم بافت‌های صورت مانند لب می‌شود و تزریق آن می‌تواند به افزایش حجم لب کمک کند.

شما در طی فرآیند تزریق، برای چند دقیقه بدون بیهوشی منتظر می‌مانید که پزشک تزریق را انجام بدهد. سپس می‌توانید کلینیک را به مقصد خانه ترک کنید. اثر این ژل سریعا نمایان می‌شود و می‌تواند برای مدت چندین سال لب‌های شما را درشت و زیبا نگه دارد.

تزریق چربی در صورت

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت یکی از روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست است که از چربی‌های فرآوری شده برای صاف کردن پوست و بازگرداندن حجم به صورت به خصوص در مناطقی استفاده می‌کند که با افزایش سن فرو رفته‌اند یا دچار افتادگی شده‌اند. تزریق چربی صورت را جوان می‌کند و به صورت کلی پوست شما را کشیده و شفاف می‌‎کند.

بین 50 تا 70 درصد از سلول‌های چربی در روند تزریق چربی زنده می‌مانند و این مسئله به این معنی است که نتایج این تزریق دائمی هستند. همچنین ماهیت ارگانیک مواد حجم‌دهنده زمان ریکاوری را به حداقل می‌رساند.

این روش شامل از بیرون آوردن چربی از مناطقی از بدن و تزریق مجدد آن به صورت است. این عمل معمولا بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. میزان اثرگذاری این عمل که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، در اشخاص مختلف متفاوت است. در برخی از افراد ممکن است بیشتر از پنج یا شش سال ماندگاری داشته باشد و در برخی از افراد بعد از چند ماه از بین برود.

بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی یکی از روش‌های جوانسازی و زیبایی صورت است که پوستی صاف برای پیشانی شما ایجاد می‌کند. این روش زیبایی باعث صاف شدن چین و چروک روی صورت می‌شود. این ژل معمولا بین چشم‌های شما تزریق می‌شود.

تزریق بوتاکس برای پیشانی، درمانی برای صاف کردن خطوط افقی و چروک‌های عمودی بین چشم است. این تزریق‌ها منجر به شل شدن عضلات ایجاد کننده این چین و چروک‌‎ها می‌شوند. برخی افراد این روش زیبایی و جوانسازی پوست را انتخاب می‌کنند تا خطوط اخم عمودی و چروک‌های پیشانی افقی را به حداقل برساند.

اگرچه استفاده از بوتاکس در پیشانی اخیراً توسط سازمان و غذا و دارو آمریکا تأیید شده است اما پزشکان متخصص کاملا در زمینه تزریق این ژل احتیاط می‌کنند تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. دلیل این امر این است که بوتاکس، می‌تواند باعث شل شدن بیش از حد ماهیچه‌ها شود. تزریق بوتاکس نیاز به بیهوشی ندارد. شما می‌توانید پس از تزریق سریعا محل را ترک کنید. البته باید مواظب بافت صورت خود باشید و سعی کنید از هر گونه برخورد و فشار دست یا اشیا با پیشانی تا مدت چند روز جلوگیری کنید.

بوتاکس به صورت کلی همراه با درد نیست و معمولا افراد پس از تزریق برای مدت کوتاهی ممکن است که احساس ناخوشایندی داشته باشند. پس از گذشت چندساعت تا چند روز، اثر بوتاکس نمایان خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به روش‌های جوانسازی و زیبایی صورت انداختیم و دیدیم که هر کدام از این روش‌ها چگونه می‌توانند پوست شما را جوانتر کنند. روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد ولی روش‌های گفته شده، موثرترین راه‌های جوانسازی در کوتاه مدت هستند. بدون شک زیبایی تاثیر مستقیمی روی اعتماد به نفس افراد دارد و هر کسی علاقمند است که زیبا به نظر برسد.

اگر شما نیز برای زیبایی خود اهمیت قائل هستید و دوست دارید در هر جمعی با زیبایی خود توجه دیگران را جلب کنید، استفاده از این روش‌های جوانسازی صورت برای شما توصیه می‌شود. به دست آوردن زیبایی دشوار نیست فقط باید اراده کنید تا زیبایی را به دست بیاورید. یکی از مراکز معتبری که می‌توانید برای انجام خدمات زیبایی پوست و صورت روی خدمات آن حساب ویژه‌ای باز کنید، کلینیک خانه سفید تهران است که با سال‌ها سابقه و کادری مجرب در تهران، این خدمت را به شما ارائه می‌کند.