سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت آمریکا راهی بجز پایان تحریم‌ها ندارد، گفت: موضع ما کاملا اشکار است هیچ مذاکره‌ مستقیمی با آمریکا نداریم.

سخنگوی دولت: آمریکا راهی بجز پایان تحریم‌ها ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی گفت: دولت آمریکا راهی بجز پایان تحریم‌ها ندارد. موضع ما کاملا آشکار است، هیچ مذاکره‌ مستقیمی با آمریکا نداریم.

ربیعی افزود: در تداوم همان کشاکش، امروز سه شنبه شاهد فصل تازه ای از روند شکست زورگویی و تجدید حیات برجام هستیم. همانطور که در اوج قلدری ها و فشارهای رژیم ترامپ پیش بینی می کردیم، سرانجام آمریکا با ناامید شدن از مسیر اشتباه گذشته، اعتراف می کند که فشار حداکثری شکست خورده و چاره ای جز احیای برجام و بازگشت همه طرف ها به تعهدات شان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این موفقیت هرگز بدست نمی آمد اگر خویشتن داری ما در برابر تحریک احساسات ملی از طرف جنگ افروزان نبود و اگر با وجود همه فشارهای خارجی و داخلی برای خروج از برجام و مقابله به مثل در برابر رژیم ترامپ نمی ایستادیم و اگر مردم ما این رنج شدید و ناجوانمردانه را تحمل نمی کردند و اگر رهبری معظم با درایت در صف مقدم حفظ برجام و اصرار بر حق قانونی ایران در مقابله با این ظلم بی نظیر نایستاده بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما امروز در سرآغاز برنامه احیای برجام هستیم و دولت آمریکا راهی به جز رفتارهای قانون‌شکنانه ندارد و تحریم‌های غیرقانونی به پایان خواهد رسید.

ربیعی با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، گفت: نشست وین فرصتی برای تبادل نظر طرف‌ها برای بازگشت به تعهدات برجام است. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در نشست امروز وین، موضع جمهوری اسلامی ایران بر لغو تمام تحریم‌های انجام شده در زمان ترامپ به صورت یکجا تغییر کرده گفت: بله، در این زمینه پیشنهادهای مختلف به واسطه‌های ۱+۴ ارسال شده اما ما هیچ منطقی غیر از آنچه مقام معظم رهبری گفته‌اند نمی‌بینیم. 

ربیعی اظهار داشت: اجرای برجام به همان سادگی نقض برجام توسط آمریکا است. تا زمانی که تحریم‌ها تماماً لغو نشوند ایران بازگشتی از گام‌های کاهش تعهدات برجامی نخواهد داشت. هیچ طرح گام به گامی از سوی ما اعلام نشده و ایران این طرح را نپذیرفته است. 

ادامه دارد...