نماینده قائمشهر با انتقاد از نحوه پاسخگویی وزیر‌ کشاورزی در جلسه امروز مجلس گفت: وزیر به نحوی صحبت کرد که مردم بدهکار دولت شدند و ظاهراً مردم مسئول گرانی ها و افزایش قیمت مرغ هستند.

تذکرات شفاهی نمایندگان؛ ظاهراً مردم مسئول گرانی‌ها هستند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمال علی پور نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی‌ امروز (سه شنبه 17 فروردین) قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به دولت، گفت: در مورد توافق راهبردی چین و ایران تاکید می کنم باید در مورد بند به بند این توافق مجلس اظهارنظر کرده و تصمیم بگیرد تا بلایی که برجام بر سر کشور آورد، تکرار نشود و ان شالله شاهد اتفاقات خوبی در پی این توافق باشیم.

وی در بخش دیگری از تذکر خود، بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در گزارش امروز خود به مجلس به نحوی صحبت کرد که مردم بدهکار دولت شدند و ظاهراً مردم مسئول گرانی ها و افزایش قیمت مرغ هستند 

نماینده قائم شهر در همین راستا تاکید کرد: وزرای جهاد و صمت باید گرانی مرغ و گوشت را ببینند و نباید وزرا با ارائه گزارشات سطحی مشکلات را حل شده بدانند.

**کرونا و گرانی هدیه دولت در روزهای قبل از عید به مردم بود

 صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: ماه‌هاست که قطار گرانی مردم و به ویژه اقشار ضعیف جامعه را زیر می‌گیرد و دولت نه تنها در توقف یا کاستن سرعت آن ناتوان است بلکه با بی‌تدبیری، سوء مدیریت و اتخاذ تصمیمات ضد و نقیض بر شتاب و سرعت قطار گرانی می‌افزاید.

وی افزود:در حال حاضر گوشت، مرغ و میوه برای طبقات فرودست جامعه به خاطرات پیوسته است، افزود: سفره‌هایی که هر روز خالی‌تر می‌شود نمونه‌ای از کارنامه اسفناک دولت است که هر روز پیش روی میلیون‌ها ایرانی گشوده می‌شود.

نماینده اردبیل ادامه داد:آقای رئیس جمهور در روزهایی که مردم برای تأمین بدیهی‌ترین نیازهای خود متحمل فشارهای بی‌سابقه شده و تورم هر ماه رکورد جدیدی به ثبت می‌رساند و بازار به حال خود رها شده است، آرامش و لبخند شما و اعضای کابینه یادآور ضرب‌المثلی آذری که معنای آن می‌شود فرد سیر هرگز حال و روز گرسنه را درک نمی‌کند.

بدری تصریح کرد: صف‌های طویل مردم برای خرید کالاهای ضروری را نمی‌بینید، مردمی که قرار بود از درآمد سرشار بهره‌مند شوند، در شرایط کرونایی هر روز چندین ساعت وقت گرانبهای خود را در صف های مرغ و روغن صرف می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد:کرونا و گرانی هدیه دولت در روزهای قبل از عید به مردم بود و متأسفانه دولت همچنان به این بازی ادامه می‌دهد.

** صف‌های طویل کالاهای اساسی زمینه سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کند

در این جلسه غلامرضا منتظری  نماینده گرگان در مجلس در تذکر شفاهی خود با اشاره به پیامدهای زنجیره معیوب تولید و توزیع مرغ و روغن گفت: صف های طولانی در شان ملت ایران نبوده و زمینه نارضایتی و کاهش سرمایه های اجتماعی را فراهم می کند. از طرفی این سیاست با سیاست‌های ابلاغی در مورد پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تناقض دارد.

وی افزود: شهروندی می‌گفت این چه سیاستی است که از یک طرف ما را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی دعوت می‌کنید و از طرف دیگر زمینه حضور ما را در این صف‌های طویل مهیا می سازید، از طرفی این پدیده اسباب سوء استفاده رسانه های بیگانه را فراهم می سازد که ضعف و بی تدبیری دولت را به حساب ناکارآمدی نظام بگذارند.

نماینده گرگان به وضعیت افسارگسیخته قیمت کالاها و ارز اشاره کرد و افزود: این چه سیاستی از سوی رئیس جمهور  است که سال‌ جدید را نقطه پایانی افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کند و از سوی دیگر قیمت خودرو را افزایش می دهد.