بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در یک سخنرانی تلویزیونی، دادستان‌های این کشور را متهم کرد که با تحت پیگرد قرار دادن او، زمینه‌های اخراجش از قدرت را فراهم می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتانیاهو با بیان این‌که دادستان‌ها در تلاش هستند تا اراده رأی‌دهندگان را تضعیف کنند، گفت: «این همان چیزی است که تلاش برای کودتا می‌نامندش.»دادگاه نتانیاهو  برای رسیدگی به پرونده فساد و تخلفات مالی او از سر گرفته شده که همزمان رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی  در جریان است.شبکه یورونیوز در این خصوص می‌نویسد:«برخی تحلیلگران سیاسی از شانس نتانیاهو برای رسیدن به پست نخست‌وزیری برای یک دوره دیگر به دیده تردید می‌نگرند. بااین‌حال شواهد نشان می‌دهد که  نتانیاهو همچنان برای زندگی سیاسی‌اش در حال جنگیدن است. او با رد همه اتهام‌های وارده، گفت که آن‌ها به دنبال جرم نبودند بلکه آن‌ها دنبال یک مرد که او بوده، رفته‌اند.»نتانیاهو در برابر شاهدانی در دادگاه قرار گرفت که آمده بودند تا علیه او سخن بگویند؛ دادگاهی که برای رسیدگی به سه اتهام مشخص یعنی فساد، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد عمومی توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  تشکیل شده است.یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسه دادگاه نتانیاهو مطرح شد، پرونده کمک به وضع مقرراتی بود که به‌واسطه آن، اپراتور ملی ارتباطات از راه دور رژیم صهیونیستی  در ازای پوشش اخبار مثبت در مورد نتانیاهو  در سایت خبری والا، صدها میلیون دلار سود نصیبش شده است.ایلان یشوا، سردبیر سابق سایت والا در تشریح این موضوع گفت که صاحبان اپراتور «بزق»، او را تحت‌فشار قرار می‌دادند تا در کنار انتشار مطالب مثبت درباره بنیامین نتانیاهو، رقبای وی  را تخریب کند. او در ادامه گفت که صاحبان این شرکت، عکس‌ها، عناوین و حتی واژگان را انتخاب می‌کردند.دو صاحب اپراتور «بزق» از متهمان پرونده آقای نتانیاهو هستند.یشوا همچنین گفت که صاحبان شرکت به او دستور دادند تا مطالبی درباره رقبای نتانیاهو بنویسد و به آن‌ها لقب‌های تحقیرآمیزی بدهد. در پرونده دیگری نتانیاهو متهم شده که هدایایی به ارزش صدها هزار دلار از دوستان ثروتمندش ازجمله آرنون میلچان، غول فیلم‌سازی هالیوود و جیمز پکر، میلیاردر استرالیایی دریافت کرده است. او همچنین متهم است که برای تنظیم گزارش مثبتی در یک روزنامه مهم اسرائیلی تلاش کرده است.

  بحران در تل‌آویو جدی است 

آنچه مسلم است اینکه بحران در سرزمین‌های اشغالی شدیدا جدی بوده و صرفا به شخص نتانیاهو مربوط نمی‌شود. در خارج از ساختمان دادگاه، ده‌ها نفر از طرفداران و مخالفان نتانیاهو  با وجود حضور پرتعداد پلیس برای اعتراض جمع شده بودند؛ موضوعی که شکاف عمیق در سرزمین‌های اشغالی  را برجسته می‌کند.اگرچه ممکن است صدور حکم دادگاه ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد اما برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که برگزاری این دادگاه، «یک گرفتاری شرم‌آور و وقت‌گیر» برای نتانیاهو است که درخواست‌ها برای کناره‌گیری او از سمت نخست‌وزیری را افزایش می‌دهد.مخالفان بنیامین نتانیاهو معتقدند سیاستمداری که با اتهامات جدی محاکمه می‌شود برای نخست‌وزیری نامناسب است.بااین‌حال  نتانیاهو در تلاش است تا در قدرت مانده و از جایگاهش به‌عنوان مانعی در مقابل دادستان استفاده کند. نه متحدان نتانیاهو و نه دشمنان او اکثریت را در انتخابات به دست نیاورده‌اند، به‌گونه‌ای که سرنوشت او می‌تواند به رهبر حزب راست‌گرای یامینا و رهبر یک حزب کوچک عربی گره بخورد که هنوز تعهدی به بلوک‌های طرفدار یا مخالف نتانیاهو نداده‌اند.