مطمئنا زمانی که شما نیز به دنبال تور آف خورده قشم بوده اید نام روستایی که 90 درصد مردمش قاری قرآن هستند نظرتان را به خودش جلب کرده است. با توجه به جذابیت بالایی که این موضوع دارد، در ادامه به بررسی ابعاد مختلف این موضوع و این روستا خواهیم پرداخت، از این رو پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دهکده قرآنی زیباترین نامی بود که در وصف این روستا استفاده می شود. شاید این مبحث برای شما هم جذاب باشد. بنابراین سعی کردم اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورده و آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

1

چارک، دهکده قرآنی بوشهر

روستای چارک با جمعیتی در حدود 800 نفر در فاصله 16 کیلومتری غرب خورموج در مرکز شهرستان دشتی و 96 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است. بنابراین می توان به راحتی دریافت که این روستا فاصله بسیار کمی با آب های خلیج فارس دارد.

روستای چارک برای سالیان طولانی یک منطقه بی آوازه بوده است تا اینکه یک خبرنگار ایرانی به ارزش مذهبی و دینی این منطقه پی برده و با حالت اعتراض آمیزی توییت می کند:

  • چارک نام روستایی از توابع شهرستان دشتی است در استان بوشهر که 90 % مردمانش یا حافظ قرآن هستند یا قاری؛ حالا اگر یک دهکده در یکی از ایالت ‌های امریکا 90درصد مردمش حافظ کتاب های درسی شان بودند سلبریتی ‌های آمریکایی که هیچ! سلبریتی‌ های خودمان هم برایشان گریبان میدَریدند و یقه چاک میدادند.

2

پس از این توییت، روستای چارک در مرکز توجه بسیاری از فرهنگ سراهای کشور قرار گرفت و بسیاری از افراد که در این موسسات صاحب مناصب بالایی هستند پیشنهاد دادند تا استان بوشهر را به عنوان اولین قطب قرآنی کشور و روستای چارک را به عنوان اولین دهکده قرآنی معرفی کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین فردی می باشد که پیشنهاد معرفی بوشهر به عنوان اولین پایتخت قرآنی کشور را مطرح کرده است. تعیین روز قرآنی در استان بوشهر نیز نقطه عطفی در ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در این استان خواهد بود. لازم به ذکر است که روز قرآنی استان بوشهر مصادف است با ارتحال آیت الله میرزا معتقد اهرمی که یکی از علمای جنوب کشور بود.

ثبت ملی روستای چارک بوشهر

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت روستا را صرفا در معرفی آن به عنوان دهکده قرآنی نمی داند بلکه وی ابراز داشته است در مرحله دوم نسبت به ثبت ملی روستای چارک بوشهر همت می گمارد. این امر کمک شایان توجهی به گسترش فرهنگ و عترت در میان نسل های بعد و همچنین سایر مناطق اطراف خواهد کرد.

هم اکنون که به دنبال تور آف خورده قشم هستم به این موضوع می اندیشم که استان بوشهر و بخصوص روستای چارک هم می توانند مقاصد گردشگری مناسبی برای مسمانان واقعی باشند. این امر مسئله ایست که قطعا در برنامه های آتی خود توجه بیشتری به آن مبذول خواهم داشت. امیدوارم شما هم همانند من از مطالعه این متن جذاب خشنود شده باشید. به امید روزی که همه ما در زمره حافظان و قاریان قرآن کریم باشیم.