اگر شما یک فروشنده هستید اما نمی دانید چگونه محصولات خود را به بهترین و پربازده ترین روش بفروشید، این مقاله را از دست ندهید چون در این مقاله راه های کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.

معرفی 5 راه افزایش فروش در اینستاگرام به رایگان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

این روزها اینستاگرام بهترین فروشگاهی است که می توانید بدون پیمودن کوچک ترین مسافتی محصولات مورد نیاز و مورد علاقه ی خود را از طریق آن بخرید یا بفروشید. اگر شما یک فروشنده هستید اما نمی دانید چگونه محصولات خود را به بهترین و پربازده ترین روش بفروشید، این مقاله را از دست ندهید چون در این مقاله راه های کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.

 

راه های افزایش فروش در اینستاگرام

2

اینستاگرام بهترین محلی است که بدون گرفتن کوچک ترین هزینه ای به شما امکان می دهد کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کنید و محصولات خود را بفروشید. تمام افرادی که به دنبال جذب مخاطب برای افزایش فروش در اینستاگرام هستند در پی راه های کاربردی و قطعی برای این کار هستند. به همین منظور در متن حاضر بعضی از روش های موثر در این حوزه را به شما معرفی می کنیم.

 

تغییر حساب کاربری اینستاگرام به حالت Business

یکی از اولین قدم هایی که برای فروش بیشتر باید بردارید این است که صفحه اینستاگرام خود را شبیه یک فروشگاه کنید. برای انجام این کار نکات زیر را به یاد داشته باشید:

1. یک فروشگاه همیشه راه های ارتباطی مشتریانش را پیش بینی می کند پس حتما توجه داشته باشید که تمام راه های ارتباطی خود را مانند صفحه اینستاگرام، صفحه پینترست، آیدی تلگرام، شماره واتساپ، آدرس ایمیل و همچنین آدرس وب سایت را ذکر کنید.

2. نام برند خود را طوری طراحی کنید که تلفظ و نوشتن آن آسان باشد و مرتبط با کسب و کارتان باشد. یادتان نرود که هدف خودتان را از تاسیس برندتان به صورت کوتاه و مختصر بنویسید و از گذاشتن هشتگپرهیز کنید.

3. همواره قسمت insight اینستاگرامتان را آنالیز کنید تا اطلاعاتی نظیر ساعت فعال بودن مخاطبان، جنسیت، سن و محل زندگی آن ها و همچنین میزان استقبال آن ها از پست ها و استوری ها را به دست آورید. این اطلاعات در طراحی محصول، ساعت گذاشتن پست ها و استوری ها، تولید محتواهایتان و در نتیجه فروش بیشتر در اینستاگرام کمک می کند.

 

نوشتن اطلاعات به صورت شفاف و کامل

یادتان باشد معمولا مشتری ها دوست ندارند وقتی وارد مغازه شما می شوند برای تک تک محصولاتی که می بینند از شما قیمت بپرسند.

این کار ممکن است مشتری را معذب کند و تمایل او را برای خرید از شما کم کند. بهترین راه این است که قیمت را روی محصولتان درج کنید تا هم مشتری هم خودتان اذیت نشوید.

علاوه بر این، اطلاعاتی نظیر رنگ بندی، سایزهای موجود و زمان ارسال و تحویل را در کپشن پست هایتان ذکر کنید. این گونه دیگر مشتری مجبور نیست برای سوال درباره هرکدام از محصولات به دایرکت شما مراجعه کند.

بهتر است کار را برای آن ها سخت نکنید و از آن ها نخواهید برای سفارش یا آگاهی از اطلاعات محصول به دایرکت، آیدی تلگرام و شماره واتساپ شما مراجعه کنند.

 

برنامه ریزی محتوایی

هیچ کاری بدون برنامه ریزی اصولی ممکن نیست حتی فروش محصول. بنابراین بهتر است بدانید که داشتن برنامه ریزی درست و اصولی برای تولید محتوا و همچنین برنامه ریزی برای زمان گذاشتن پست ها و استوری ها در فروش بیشتر به شما کمک می کند.

 

تولید محتوای با کیفیت

مهم ترین اصل که به فروش بیشتر در اینستاگرام کمک می کند این است که بتوانید  تولید محتوای خلاقانه و با کیفیت را دنبال کنید. عکس های با کیفیت از محصولات خود بگیرید و به زیبایی عکس هایتان اهمیت دهید. اهمیت نور خوب، تم و فضاسازی را فراموش نکنید.

ویدئوهایی باکیفیت ضبط کنید و از آهنگ هایی مناسب برای آن ها استفاده کنید. اگر می خواهید در مورد محصولی توضیح بدهید بهتر است مختصر و مفید باشد تا مشتری کلافه و خسته نشود. همچنین می توانید با درنظر گرفتن تم خاصی برای پیجتان به زیبایی فروشگاه خود کمک کنید.

 

در دسترس بودن

اگر در مغازه شما باز باشد اما شما درون مغازه نباشید یا آنقدر مشغول کارهای دیگر باشید به طوری که حواستان به مغازه نباشد مطمئنا مشتری را ناراحت می کنید.

این را بدانید که داشتن یک فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه در واقعیت هیچ فرقی ندارد. تنها تفاوت فروشگاه آنلاین و فروشگاه فضای واقعی این است که شما و مشتری تصویر یکدیگر را نمی بینید.

بنابراین سعی کنید همیشه در دسترس و پاسخگو باشید. اگر هم نمی توانید همیشه به این صورت باشید، بهتر است ساعاتی که در دسترس هستید را در بیوی خود ذکر کنید.

همچنین یادتان نرود در مقابل انتقادها و رفتارهای مشتری هایتان واکنش مناسبی را داشته باشید. اینکه بتوانید در شرایط بحرانی و در مقابل رفتار مشتری هایتان آرامش داشته باشید مهم است و به محبوبیت شما کمک می کند.

 

افزایش فالوور پیج اینستاگرام

3

در نهایت هرچقدر تعداد مخاطبان شما بیشتر باشد شانس فروش شما بیشتر خواهد شد پس استفاده از راههای افزایش فالوور اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد :

 

افزایش فالوور اینستاگرام با تبلیغات : یکی از راه های اصلی برای افزایش فالوور پیج اینستاگرام، سفارش تبلیغات است. هر چقدر این تبلیغات هدفمند و اصولی تر باشد، مخاطب وارد شده به پیج شما ارزشمند تر و احتمال خرید او بیشتر خواهد شد.

استفاده از ربات اینستاگرام : ربات های اینستاگرامی نیز میتوانند کمک زیادی در این مورد به شما کنند اما جدا از اهمیت آنها، باید توجه داشت استفاده از آنها نیاز به آموزش داشته و نسبتا سخت تر میباشد. نمونه ای از این ربات‌ها نینجاگرام بوده که میتواند تمام فعالیتهای اینستاگرامی شما را خودکار انجام دهد.

خرید فالوور : خرید فالوور فیک اصولی به ۲ صورت میتواند مفید واقع شود، اول به دلیل ظاهر معتبر تری که به پیج میدهد باعث میشود باعث میشود مشتریان بیشتر به پیج توجه کنند و دوم، اگر قبل از ارائه تبلیغات انجام شود، باعث جذب بیشتر کاربر از تبلیغ ارائه شده خواهد شد.

همچنین داشتن تعداد متناسب لایک نیز به داشتن ظاهر بهتر پیج کمک خواهد کرد و برای آن نیز میتوانید اقدام به خرید لایک فیک کرده یا به صورت ارگانیک با استفاده از روشهای گفته شده، آن را افزایش دهید.

تولید محتوا : داشتن محتوای مناسب اصلی ترین مولفه‌ی پیج است لذا برای افزایش فالوور اینستاگرام خود باید به تداوم و کیفیت تولید محتوای پیج خود توجه بسیاری نمایید.

 

 

راه های افزایش فروش در اینستاگرام : سخن پایانی

در این مقاله کوتاه سعی شد تا تمام اصولی و نکات اولیه برای داشتن یک پیج استاندارد که نتیجه آن افزایش فروش در اینستاگرام شما خواهد شد را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید رعایت استانداردها، اولین اصل برای ادامه فعالیت جدی در این شبکه‌ی اجتماعی است پس همواره به آن توجه داشته باشید.

همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتر راجع به این حوزه دارید میتوانید از سایت ساناست به آدرس saanaset.com استفاده نمایید و مقالات رایگان آن را مطالعه نمایید.

به طور کل توجه داشته باشید اصل موفقیت در هر زمینه‌ای، تداوم و استمرار + کیفیت میباشد پس به حواشی توجه نداشته باشید و روی کسب و کار خود توجه کنید.