CTR مخفف کلمه بازاریابی دیجیتال است که به درصد افرادی که تبلیغ شما را مشاهده می کنند گفته می شود. در واقع CTR یا نرخ کلیک به میزان کلیک بر روی تبلیغ شما، اشاره دارد. CTR یکی از مهم ترین معیارهایی است که باید هنگام اجرای تبلیغات اینترنتی PPC (پرداخت به ازای کلیک) مورد بررسی قرار گیرد زیرا برای موفقیت در یک کمپین ضروری است.

فاکتورهای تاثیرگذار در نرخ کلیک سایت را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بنابراین ما در کلیک بوم تلاش کرده ایم تا فاکتورهای تاثیرگذار در نرخ کلیک سایت و همچنین نحوه خرید بازدید سایت را به شما معرفی کنیم. با شناخت عوامل تاثیرگذار برای بهبود CTR و دنبال کردن توصیه ها، می توانید تاثیر مثبتی بر CTR Google Ads و ورودی گوگل خود داشته باشید.

2

1. موقعیت آگهی (40٪ بر CTR تاثیر دارد)

داشتن موقعیت تبلیغاتی بالا یکی از مهم ترین عوامل دستیابی به نرخ کلیک بالاتر است چرا که این اولین آگهی است که کاربر پس از جستجو در Google مشاهده می کند. درواقع حتی اگر تبلیغ شما بسیار هدفمند باشد اما در پایین صفحه باشد، به احتمال زیاد CTR برای این تبلیغ کمتر از تبلیغی است که در رتبه اول قرار دارد.

نرخ CTR برای آگهی ها در موقعیت یک به طور متوسط 7.11٪ است این در حالی است که نرخ کلیک برای سایت هایی که در موقعیت پنج هستند به طور متوسط تنها 1.61٪ است.

2. ارتباط تبلیغات برای جستجوی عبارت (20٪ بر CTR تاثیر دارد)

تبلیغات مرتبط، کلیک های بیشتری را به خود جذب می کنند. وقتی تبلیغ شما با آنچه کاربر جستجو کرده مطابقت بیشتری دارد، نرخ کلیک افزایش پیدا می کند. در حقیقت به احتمال زیاد وقتی کلمات کلیدی در تبلیغ شما با کلمات موجود در نوار جستجو مطابقت داشته باشند، روی تبلیغ کلیک بیشتری می شود.

با استفاده از درج کلمه کلیدی پویا در پنل گوگل ادوردز سایت خود، به گوگل اجازه می دهید تا تبلیغ شما را متناسب با کلمه مورد جستجوی کاربر به نمایش درآورد. با استفاده از این روش، به طور خودکار عناوین تبلیغات خود را با کلمات کلیدی در گروه تبلیغات خود به روز کنید تا ورودی گوگل افزایش پیدا کند.  این یک روش عالی برای افزایش CTR در تبلیغات شما است که به دلیل سادگی درج کردن کلمه کلیدی پویا بسیار مورد استقبال است.

3. افزونه های پیوند سایت ( 20٪ بر CTR تاثیر دارد)

افزونه های پیوند سایت قطعه های اضافی از اطلاعات مربوط به کسب و کار شما هستند که می توانند به تبلیغات متنی Google شما اضافه شوند، استفاده از افزونه های لینک سایت می تواند تبلیغ شما را در صفحه نتایج جستجو برجسته کند.

افزونه های پیوند سایت باعث برجسته شدن تبلیغات شما نسبت به رقبا می شود و کاربران را ترغیب می کند تا بر روی وب سایت شما کلیک کرده و بنابراین CTR را افزایش دهند.

3

4. عنوان های تبلیغاتی (10٪ بر CTR تاثیر دارد)

تبلیغاتی که احساسات انسانی و تبلیغ ویژه محصول یا خدمات شما را ترکیب می کند، تأثیر مثبتی در CTR شما دارند.

چرا مهم است که عنوان تبلیغاتی خوبی داشته باشیم؟ عنوان تبلیغات شما اولین چیز یا حتی گاهی اوقات تنها چیزی است که کاربر می خواند. هر کسی، تخفیف یا پیشنهاد ویژه را دوست دارد، بنابراین عنوان های تبلیغاتی جذاب به احتمال زیاد کاربران را جذب می کنند تا بر روی سایت شما کلیک کنند و به این ترتیب CTR شما را افزایش می دهند. با افزودن تبلیغات جذاب تر، نام تجاری شما برای کاربر قابل یادآوری و به یاد ماندنی خواهد بود و بنابراین احتمال کلیک کاربر بر روی تبلیغ بیشتر از کسانی است که دارای تبلیغاتی سردتر هستند.

5. URL Display Ad  ( 5٪ بر CTR تاثیر دارد)

URL نمایش بخشی از متن آگهی است که از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در نرخ کلیک سایت است. بنابراین مهم است که کلمه کلیدی اصلی را نیز در URL خود اضافه کنید. به این ترتیب، تبلیغ حتی بیشتر با درخواست جستجوی کاربران مرتبط است و به احتمال زیاد روی تبلیغ کلیک می کنند و ورودی گوگل افزایش می یابد.

حتی در صورت سفارش خرید بازدید سایت نیز شما باید کلمه کلیدی را در URL به کار ببرید. این یک روش ساده تضمین شده است که میزان کلیک شما را افزایش می دهد زیرا به کاربران کمک می کند محتوای صفحه مقصد مورد نظر خود را پیش بینی کنند.

6. فراخوان تبلیغاتی ( 5٪ بر CTR تاثیر دارد)

افزودن فراخوان به تبلیغات شما نیز یک روش عالی دیگر برای افزایش نرخ کلیک بر روی حساب شما است. افزودن این قطعه های کوتاه منجر به رتبه آگهی بالاتری می شود که در نتیجه نرخ کلیک سایت و ورودی گوگل شما بالاتر می رود.

 

خرید بازدید و افزایش بازدید سایت با "کلیک بوم"

از جمله دیگر روش های افزایش ترافیک ورودی سایت می توان به خرید بازدید سایت از سیستم های ارائه کننده بازدید سایت اشاره نمود. سایت " کلیک بوم" با هدف افزایش رتبه شما از طریق بازدید سایت، اقدام به ارائه بسته های متنوع خرید بازدید نموده است.

سرویس های ارائه شده ما به کمک بازدید کنندگان واقعی که از سرتاسر ایران هستند، انجام می شود. بازدیدکنندگان با آی پی منحصر به فرد هستند که رصد فعالیت آن ها از طریق ابزارهای گوگل آنالیز و Moz قابل بررسی می باشد.

جمع بندی و نتیجه گیری

کار بر روی فاکتورهای تاثیرگذار در نرخ کلیک سایت، تبلیغات شما را با کاربران مرتبط می کند و نرخ کلیک Google Ads را بهبود می بخشد. این روش ها در نهایت می تواند به افزایش کلیک و نرخ تبدیل کاربر به مشتری و سودآوری بیشتر تبلیغات شما کمک کند. هنگام اجرای تغییرات فوق، مطمئن شوید که CTR موجود برای هر یک از تبلیغات خود را یادداشت می کنید تا از این طریق بتوانید پیشرفت های تبلیغات خود را بررسی کنید.

Clickboom یک سرویس ارائه دهنده خرید بازدید سایت است که با فراهم نمودن امکان خرید بازدید می تواند ورودی گوگل شما را افزایش داده و همچنین میزان بازدید سایت شما را بالا ببرد. خدمات ارائه شده ما می تواند با بالا بردن بازدید، شما را در نتاج اولیه جستجوی گوگل قرار داده و به این ترتیب منجر به جذب مخاطب بیشتر و افزایش درآمدزایی برای کسب و کار شما شود.