ممکن است به عنوان یک گردشگر به خصوص اگر بار اولی باشد که به استانبول سفر می کنید، با جاذبه های این شهر و تفریحات شگفت انگیزش آشنایی نداشته باشید. ما در این مطلب قصد معرفی کارهای جذابی را داریم که می توانید در سفرتان به استانبول انجام دهید.

جذاب ترین کارهایی که می توانید در استانبول انجام دهید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهر استانبول از بزرگترین و توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه است و هر ساله گردشگران زیادی بلیط استانبول لحظه آخری تهیه کرده و به این شهر زیبا سفر می کنند. استانبول تفریحات بی نظیری را در خود جای داده است؛ مراکز خرید جذابی که هر کسی را وادار به خرید می کند، تفریحات آبی فوق العاده، هتل هایی با امکانات منحصر به فرد و... افراد را به سمت این شهر جالب می کشاند.

از طرفی در هم تنیدگی سنت و مدرنیته، جذابیت های بیشتری را به خیابان های این شهر اضافه کرده است و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای مطلوب این شهر طرفدارانش را بیشتر کرده است. قدم زدن در خیابان های زیبای استانبول و استشمام بوی قهوه ترکی می تواند تجربه بسیار خوشایندی باشد که می توانید تجربه کنید. با توجه به توریستی بودن این شهر، پارک ها و مراکز تفریحی کوناگونی برای کودکان در آن قرار گرفته است و همین طور جالب است بدانید که موزه های دولتی این شهر برای بازدید کنندگان دارای معلولیت رایگان هستند.

این شهر شاهکارهای معماری مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه و غیره را در خود جای داده است و با تمام این زیبایی ها می تواند یک تجربه سفر بی نظیر را برایتان رقم بزند.

ممکن است به عنوان یک گردشگر به خصوص اگر بار اولی باشد که به استانبول سفر می کنید، با جاذبه های این شهر و تفریحات شگفت انگیزش آشنایی نداشته باشید. ما در این مطلب قصد معرفی کارهای جذابی را داریم که می توانید در سفرتان به استانبول انجام دهید.

 

از جاهای تاریخی در منطقه سلطان احمد دیدن کنید

استانبول در طول تاریخ، پایتخت امپراتوری های روم، بیزانس و عثمانی بوده است. حاکمان تمام این تمدن ها در منطقه ای که امروزه به نام سلطان احمد معروف است زندگی می کردند. به همین دلیل است که مهم ترین آثار تاریخی استانبول در سلطان احمد واقع شده است.

از کاخ بزرگ امپراطورهای روم و بیزانس چیز زیادی باقی نمانده است. با این حال، کاخ توپکاپی پادشاهان عثمانی هنوز در منطقه قرار دارد. سلطان احمد که میزبان دو اثر معماری دیگر مانند ایاصوفیه و مسجد آبی است، از مهم ترین مکانهای بازدید در استانبول است.

 

از بازار بزرگ یا همانGrand Bazaar  بازدید کنید

پس از دیدن جاهای تاریخی سلطان احمد به بازار بزرگ بروید و علاوه بر تماشای معماری زیبای این بازار، می توانید خریدی با قیمت مناسب نیز داشته باشید.

2

بازار بزرگ که در سال ۱۴۶۱ ساخته شده است، مردم را مجذوب خود می کند و مانند یک آهن ربا بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. حتی افرادی که از انتظار در صف موزه های سلطان احمد در طول روز خسته شده اند، نمی توانند در برابر ایده خرید و گشت و گذار در بازار بزرگ مقاومت کنند.

بازار بزرگ ۶۷ خیابان و بیش از ۳۰۰۰ مغازه را در خود جای داده است. برای علاقه مندان به خرید، بازار بزرگ در میان ۱۰ کاری است که پیشنهاد می کنیم در استانبول انجام دهید.

 

خوردن یک صبحانه جذاب در نزدیکی تنگه بسفر

از دیگر جاذبه های شهر استانبول کافه ها و رستوران هایی در سلطان احمد و نزدیکی میدان تقسیم است که البته جذابیت آن نسبت به صرف یک وعده صبحانه خوشمزه در تنگه بسفر بسیار کمرنگ تر است. مکان های شگفت انگیزی برای صرف صبحانه در بسفر وجود دارد. خوردن صبحانه در Ortakoy ، Bebek یا Rumeli Hisarı از جمله کارهایی است که می توانید در استانبول انجام داده و لذت ببرید.

 

از Ortakoy تا Bebek پیاده روی کنید

اورتاکوی یکی از محبوب ترین مکان ها برای تماشای مناظر تنگه بسفر و گذراندن اوقات فراغت با دوستان در آخر هفته است. استانبولی ها دوست دارند بعد از صرف صبحانه یا ناهار خوب در Ortakoy به پیاده روی به Bebek بروند. جاده Ortakoy به Bebek زیباترین مسیر را برای پیاده روی در کنار تنگه بسفر دارد.

در سفر خود به استانبول با تهیه پرواز تهران به استانبول، با همراهی یک نسیم ملایم می توانید سازه های معماری اطراف را تماشا کرده و از ماهیگیران عکس بگیرید. بعد از پیاده روی از Ortakoy به Bebek، می توانید قهوه ترک را در Baylan، یکی از بهترین رستوران های محلی استانبول بنوشید.

 

عکس گرفتن در برج گالاتا

می توانید از برج گالاتا بالا رفته و استانبول را در زاویه ۳۶۰ درجه مشاهده کنید. از بالای این برج می توانید از هفت تپه شهر قدیمی، منطقه بی اوغلو و بسفر دیدن کنند. در بالای این برج همچنین می توانید عکس های شگفت انگیزی بگیرید.

علاوه بر این، در میدان اطراف برج گالاتا، در سال های اخیر کافه های فوق العاده ای افتتاح شده است. وقت گذراندن در اطراف برج گالاتا و گشت و گذار در خیابان های استانبول یکی از جالب ترین فعالیت ها است.

3

 

گشت و گذار در خیابان استقلال خالی از لطف نیست

خیابان استقلال استانبول خیابانی است که افراد با هر سنی یکدیگر را ملاقات می کنند و اوقات خوشی را سپری می کنند. هنگام گشتن در این خیابان زیبا، از خیابان اصلی خارج شوید و سری به معابر بزنید و در گوشه و کنار این خیابان ها با سازه های بسیار زیبایی از نظر معماری مواجه خواهید شد.

 

دیدن کردن از مساجد استانبول

می توان گفت مساجد استانبول از نظر سبک معماری به دو تقسیم می شوند. مساجد گروه اول، معماری کلاسیک عثمانی هستند که در زمان ظهور امپراتوری عثمانی ساخته شده اند. مساجد ساخته شده در اواخر دوره عثمانی مساجد با سبک باروک و نئو کلاسیک است که آن ها معماری مدرن نامیده می شوند.

مساجد کلاسیک عثمانی

بیشتر نمونه های معماری دوره کلاسیک بیشتر در شهر قدیمی استانبول دیده می شوند. در میان این مساجد می توان مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، مسجد شهزاده و مسجد فاتح را نام برد. جالب است بدانید که این مساجد توسط پادشاهان امپراتوری عثمانی، طی قرون ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ساخته شده است.

مساجد مدرن عثمانی

از طرف دیگر، امپراتوری عثمانی از قرن ۱۸ تحت تأثیر جنبش های معماری در جهان قرار گرفت. نشانه های این دوران را می توان در مساجدی که در امتداد بسفر به واقع شده اند مشاهده کرد. برخی از این مساجد، مسجد نصرتیه، مسجد اورتاکوی، مسجد دولماباغچه و مسجد بیگلربی هستند.

 

از خرید کردن در خیابان بغداد لذت ببرید

روش های زیادی برای خرید در استانبول وجود دارد. در صورت تمایل می توانید از بازارهای تاریخی استانبول قدیم دیدن کنید. یا می توانید از بزرگترین مراکز خرید این شهر دیدن کنید. علاوه بر این، خیابان هایی پر از مغازه و مخصوص خرید وجود دارد که طول آنها چندین کیلومتر است.

خیابان بغداد در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است و خیابانی بزرگ و پر از مغازه های لوکس و کافه های متنوع است. پیاده روی در این خیابان و خرید کردن در آن از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید در قسمت آسیایی استانبول انجام دهید.

 

در سواحل استانبول آفتاب بگیرید

وقتی صحبت از ساحل و آفتاب گرفتن می شود، به احتمال زیاد استانبول از اولین جاهایی است که به ذهن هر کس خطور می کند. هدف بسیاری از مسافران و به خصوص گردشگران ایرانی نیز از خرید بلیت هواپیما و سفر به این شهر لذت بردن از سواحل آن است.

همچنین اندازه گیری آب دریا توسط وزارت بهداشت در استانبول نشان می دهد که شنا در بسیاری از نقاط امکان پذیر است و شما از شنا کردن نیز می توانید لذت ببرید. در مناطقی از استانبول مانند سیله، کیلیوس، ریوا و بویوکادا سواحل بسیار چشمگیری وجود دارد.