ایلنا/ رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه تمهیدات بهداشتی مؤثر برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ پیش بینی شده است، گفت: برای پیشگیری از کرونا، اخذ اثر انگشت در هنگام اخذ رای حذف شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشست مشترک ستاد انتخابات کشور و هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری با حضور اعضای کمیته برگزار شد.
در این نشست گزارش رؤسای کمیته های ستاد انتخابات کشور برای تمهیدات برگزاری انتخابات سالم، امن، پرشور و رقابتی، سیاستگذاری‌ها و تمهیدات اجرایی متناسب، در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه سالجاری مورد بررسی اعضای هیأت اجرائی مرکزی قرار گرفت.
«جمال عرف» رییس ستاد انتخابات کشور و نائب رییس هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در این نشست با بیان اینکه روند ثبت نام داوطلبین در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با استقبال خوبی از سوی نامزدها مواجه شد، عنوان کرد: امید می‌رود با روند رو به جلویی که در ثبت نام‌ها شاهد بودیم، بتوانیم با همین انگیزه و قوت انتخابات ۲۸ خرداد را در شان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز کشور برگزار کنیم.
رییس ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که پایه اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند، افزود: رویکرد وزارت کشور بر برگزاری انتخابات سالم، امن، پرشور و رقابتی است و در این راستا تمام تمهیدات لازم از سوی ستاد انتخابات کشور اتخاذ شده است.
عرف با اشاره به تلاش هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری نسبت به برگزاری انتخابات سالم و امن در ۲۸ خرداد ماه سال جاری گفت: دغدغه این هیات بر زمینه سازی حضور پرشور و مشارکتی مردم در انتخابات پیش رو است و امید داریم که با حضور مناسب مردم شاهد ورق خوردن برگ دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.
«سید اسماعیل موسوی» دبیر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری نیز در این نشست افزود: حجت الاسلام و المسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور، «سعید اوحدی»، تقوی نژاد، آیت اللهی و غفوری فرد از اعضای هیأت اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در این نشست دیدگاه‌های خود در خصوص روند اجرای انتخابات پیش رو، از جمله؛
توجهات و ترتیبات لازم متناسب با شرایط شیوع کرونا و ضرروت های مرتبط با عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی انتخابات برای تحقق مشارکت حداکثری را مطرح و پیگیری کردند.
دبیر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تبلیغات و پیش بینی تمهیدات برای افزایش شور و مشارکت عمومی جامعه در انتخابات را از دیگر موارد دستور کار نشست
مشترک امروز برشمرد و گفت: در این خصوص روی این محور بحث شد که صدا و سیما و همچنین سایر رسانه‌ها، به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برنامه‌های
تبلیغی مناسبی را جدی تر و قوی تر از گذشته، برای آگاهی بخشی و تشویق مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی خود در دستور کار قرار دهند.
موسوی ادامه داد: در نشست امروز گزارش دبیرخانه ستاد انتخابات کشور، مبنی بر همکاری با آموزش و پرورش با رویکرد استفاده از ظرفیت برنامه شاد، برای آموزش عوامل اجرایی شعب اخذ رأی انتخابات مطرح و نتایج آموزش ویدئو کنفرانسی بیش از ۴ هزار نفر، عوامل اصلی اجرائی انتخابات مطرح شد.
«جواد ناصریان» رییس کمیته مالی پشتیبانی ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست به ارائه گزارش در خصوص روند تامین منابع و اعتبارات برگزاری انتخابات پرداخت و گفت: همه
امکانات لازم برای برگزاری انتخابات از جمله؛ تعرفه‌ها، صندوق‌ها، پلمپ‌های صندوق، دستگاه‌های احراز هویت و سایر امکانات، پیش بینی شده است.
«امیر شجاعان» رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با تشریح فرآیندهای قبل، حین و بعد از روز اخذ رأی نیز در این نشست گفت: همه این فرآیندها در سامانه جامع انتخابات به صورت الکترونیک مدیریت می شود.
وی با  بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا، در تلاش هستیم با استفاده از امکانات نرم افزاری، ازدحام مردم در شعب اخذ رای را کنترل کنیم؛ گفت: در این عرصه اپلیکیشن شعبه یاب
طراحی شده و نزدیک ترین و خلوت ترین شعبه ها را به مردم نشان می دهد.
«حسین ذوالفقاری» رییس ستاد امنیت انتخابات نیز در این نشست با اشاره به اینکه کرونا کماکان تهدیدی برای سلامتی مردم کشور است، ‌ اظهار داشت: برای پیشگیری از کرونا، اخذ اثر انگشت در هنگام اخذ رای حذف شده و درخصوص محل اخذ رای هم تمهیدات وزارت کشور برای تعبیه مکان‌های اخذ رای در مکان های روباز و یا دارای تهویه مناسب هوا و دیگر تمهیدات و پروتکل های بهداشتی پیش بینی شده که این امر پس از تصویب در ستاد ملی مدیریت کرونا اجرائی می‌شود.