ایرنا/ رییس کل دادگستری گلستان گفت که گذشت بدون ‌چشم داشت اولیای دم به حرمت ماه مبارک رمضان، زندگی دوباره به جوان ۲۲ ساله محکوم به قصاص از اهالی بخش داشلی برون شهرستان مرزی گنبدکاووس داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: خانواده مقتول در یکی از روستاهای داشلی برون گنبدکاووس، صبح  امروز باحضور در دفتر رییس دادگاه این بخش بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و بدون هیچ چشم‌داشتی قاتل فرزندشان را بخشیدند.

وی افزود: حکم قصاص این جوان در مرحله اجرا بود و علی رغم وساطت بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف منطقه، خانواده داغدار حاضر به گذشت نبودند اما در نهایت پیگیری‌ها نتیجه داد و پدر و مادر مقتول به حرمت ماه مبارک رمضان و برای رضای خدا از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و بخشش را به اجرای حکم ترجیح دادند.

رییس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: محکوم به قصاص سال ۹۵ در یک نزاع، باعث مرگ دوست خود شد و خانواده‌ای را داغدار کرد. هاشمیان بابیان این که این دومین بخشش در سال جدید است، افزود: پارسال هم با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان ۲۶ محکوم به قصاص در گلستان، فرصت جبران مافات و زندگی دوباره یافتند.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۰ روستا و یک نقطه شهری است که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.