نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌خواهد بگوید کار اسرائیل است اما این کار آمریکاست، مگر اسرائیل بدون اجازه آمریکا کاری را پیش می‌برد.

انفجار نطنز کار آمریکایی‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمود نبویان در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه،  پیرامون موضوع سیاست خارجی و مذاکرات با انتقادی جدی به دولت اظهار داشت: دانشجویان و طلاب باید به این نکته مهم که مبنای فکری این دولت چه بوده توجه کنند و این دارای اهمیت است، چراکه این جهنم اقتصادی را برای مردم پدید آورده‌اند.

وی با بیان اینکه این دولت شاید به دو نکته معتقد است که نخست اینکه ریشه همه مشکلات کشور بر سر تحریم‌هاست و دوم اینکه تحریم‌ها فقط با مذاکره حل خواهد شد افزود: دولت می‌خواهد بگوید راه‌حل مشکل اقتصادی مردم که 100 درصد به خاطر تحریم‌هاست مذاکره با غرب و کشورهای غربی است و در اداره کشور درست عمل شده و اختلاس و کم‌کاری وجود ندارد و مشکل فقط بر سر تحریم‌هاست که باید آن برداشته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت حل مشکل مردم را فقط از طریق مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی می‌داند ابراز کرد: سؤال این است که علیرغم نهی صریح، برخورد صریح و تذکرات محترمانه چرا همچنان دولت دست از مذاکره با آمریکا برنمی‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه در مقابل مذاکره این را در جامعه جا انداخته‌اند که یا باید تن به جنگ داد و یا مذاکره را پذیرفت، گفت: مبنایی که دولت خیلی به آن باور دارد چهار مقدمه دارد که مقدمه نخست آن این بوده که راه پیشرفت ایران پذیرش جهانی‌شدن است و در مقدمه دوم جهانی‌شدن را دارای قواعد و قوانینی می‌داند که به‌اندازه‌ای که خود را منطبق با آن قوانین کنی پیشرفت خواهی کرد و هرچه مقابل قواعد ایستادگی شود عقب خواهیم ماند؛ مقدمه سوم تأیید قواعد جهانی‌شدن را حق طبیعی قدرتمندترین کشور دنیا می‌داند که قوانین جهانی‌شدن را او باید تنظیم کند و مقدمه چهارم آمریکا را همان قدرتمندترین کشور دنیا و تنظیم‌کننده این قواعد معرفی می‌کند.

نبویان با اشاره به اینکه جمع‌بندی این مقدمات می‌شود راه پیشرفت ایران و پذیرش قوانینی که آمریکا و سه کشور اروپایی تنظیم می‌کنند اضافه کرد: وقتی پیشرفت کشور را تابع انطباق با این قوانین می‌دانید پس اینکه می‌گوییم دولت غرب‌گرا، بی‌حساب‌وکتاب نیست.

 تضاد فرهنگ آمریکایی با اندیشه شیعی 

وی با مطرح کردن این سؤال که حالا این قوانینی که باید قبول کرد تا کشور پیشرفت کند چیست گفت: مراد قوانین صنعتی و تکنولوژی نیست بلکه منظور قوانین سیاسی و فرهنگی است، یعنی منطبق شدن با خواسته‌های اسرائیل و انسان کشی‌های منطقه خاورمیانه (در فلسطین و....) را راه پیشرفت می‌دانند که اگر در مقابل آن ایستادگی کنیم پسرفت خواهی کرد و حتی اسم اسرائیل صراحتاً در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای آورده می‌شود.

نماینده مردم‌ تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ آمریکا که با اسلام و تشیع سازگاری ندارد و خواسته آمریکا را که جدا شدن از عدالت است در تعارض با اندیشه شیعی دانست و گفت: آمریکا می‌خواهد این را القا کند که پیشرفت کشور در گروی فاصله‌گیری از عدالت است، حتی اگر این اصل در تعارض با اصول شیعه و اسلام باشد اما بر اساس این مبنا آیا قابل‌اعتماد بودن یا نبودن آمریکا روشن نمی‌گردد.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که می‌فرمایند" من نمی‌توانم به این‌ها اعتماد کنم" اذعان کرد: در مقابل رئیس‌جمهور در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای این جمله را می‌گوید که" مشکل کشور بدبینی به دنیای غرب است و به دلیل بدبینی به غربی‌ها بعضی تصمیمات با تأخیر یا از دست رفتن فرصت اتخاذشده است و بی‌اعتمادی به غرب همواره مشکل‌آفرین بود" اما بالاتر از سخن رهبری در قرآن و در آیه 8سوره توبه هم آمده است که باید بدبین باشید (اگر این‌ها برشما غلبه پیدا کنند بدانید در مورد شما مراعات نمی‌کنند).

نبویان با تأکید بر عدم پایبندی کشورها به برجام گفت: هیچ کشوری به جز ایران به برجام عمل نمی‌کند تنها دو هفته از شهادت سردار سلیمانی بیشتر نگذشته بود که مجدداً گفتید ما حاضریم مذاکره کنیم اما این آمریکا همان کشوری است که حتی دارو را بر ما تحریم کرده است، تحریم دارو نامردی و وحشی‌گری آمریکا را به نمایش می‌گذارد که بالاتر از آن وجود ندارد و چگونه می‌توان به چنین کشوری اعتماد کرد.

 انفجار نطنز کار آمریکایی‌هاست 

وی انفجار مجموعه هسته‌ای در نطنز را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: دولت می‌خواهد بگوید کار اسرائیل است اما این کار آمریکاست، مگر اسرائیل بدون اجازه آمریکا کاری را پیش می‌برد.

وی با طرح این سؤال که حاصل این تفکرات برای ایران چه بوده است؟ عنوان کرد: این تفکرات برای ایران جز خسارت چیزی به ارمغان نیاورده است.

نبویان به نامه رئیس‌جمهور در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای خطاب به رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد که در آن آمده" تقاضا کردند اماکن نظامی را بگردیم اماکن نظامی ما ناموس ماست گفتیم سالی یک‌بار اشکال ندارد بعد گفتند سالی 4بار و بعد 26 بار جاسوسان آمدند تمام اماکن نظامی را شخم زدند و رفتند" گفت: سؤال من این است که شما می‌دانید این‌ها جاسوس هستند و اجازه دادید این کار را بکنند.

وی با قرائت صفحه 211 کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای که در آن آمده:" بر اساس قطعنامه سپتامبر 2003(شهریور82)آژانس چند بازرسی از مراکز مختلف را درخواست نموده بود که قاعدتاً سرویس‌های غرب موارد را برای آژانس مشخص کرده بودند". و در توضیح آن افزود: سرویس غرب به سیا، موساد، سازمان اطلاعات آلمان، فرانسه و... می‌گویند که شما 26 بار مراکز نظامی مارا در اختیار آن‌ها قرار دادید چرا امروز مراکز هسته‌ای ما تندتند منفجر می‌شوند باید گفت که چرا منفجر نشود. نطنز منفجر شد آیا پیشرفت ما این است.

نماینده مردم‌ تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: به مردم دروغ نگویید، چرا فقط وقتی شما سرکار می‌آیید نظام باید انقدر عقب‌نشینی کند؟ برای برجام و مذاکره می‌گویید نظام تصمیم گرفته این دروغ محض است، اتفاقاً به‌شدت نهی و برخورد می‌شود اما باز می‌روند کار خودشان را انجام می‌دهند و بعد می‌گویند دستور نظام بود.

وی خاطرنشان کرد: آقای ظریف چند ماه قبل اعلام کرد 90درصد بازرسی‌های آژانس در دنیا در ایران انجام‌شده است، خب معلوم است که هیچ کشوری این‌چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

نبویان با انتقاد به این تفکر که گفته می‌شود غرب ناجی کشور است اظهار داشت: لازمه‌ی این تفکر، تعطیلی کشور و ظلم به مردم است. این تفکر برای ایران در داخل تعطیلی و رکود و فشارهای اقتصادی آورده است.