یک فعال رسانه‌ای گفت: عدم کاندیداتوری آقای رئیسی انتخابات را جذاب‌تر خواهد کرد چون تعداد بیشتری کاندیدا پا به صحنه می گذارند و نتیجه انتخابات نیز از قبل معلوم نیست. در این صورت امید مشارکت بیشتر مردم در انتخابات افزایش پیدا می کند.

مهاجری: عدم کاندیداتوری رئیسی انتخابات را جذاب‌تر خواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزها برای اصول‌گرایان روشن شدن موضوع کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی خیلی اهمیت دارد. چراکه کاندیداتوری او به اجماع حداکثری در جریان اصول‌گرا می انجامد و عدم کاندیداتوری اش به حضور متعدد نامزدهای اصولگرا در عرصه انتخابات.

محمد مهاجری درباره تأثیر نیامدن ابراهیم رئیسی بر انتخاب نامزد نهایی اصول‌گرایان گفت: عدم حضور آقای رئیسی قطعا کار را برای رسیدن اصولگرایان به وحدت مشکل خواهد کرد. در واقع جامعه اصولگرایی دچار یک چالش بزرگ می شوند. اگر آنها بیایند در بین کاندیداهای دیگر فرد دیگری را انتخاب کنند، آن فرد هیچ رجحانی بر افراد دیگر قطعا نخواهد داشت.

وی افزود: اگر آقای رئیسی بیاید قطعا آقای جلیلی نخواهد آمد اما اگر نیاید احتمال کاندیداتوری آقای جلیلی بسیار زیاد است، نامزدهای دیگری همچون سعید محمد و سایر نامزدهای نظامی نیز وارد صحنه می شوند. با این حال معتقدم عدم کاندیداتوری آقای رئیسی انتخابات را جذاب‌تر خواهد کرد چون تعداد بیشتری کاندیدا پا به صحنه می گذارند و نتیجه انتخابات نیز از قبل معلوم نیست. در این صورت امید مشارکت بیشتر مردم در انتخابات افزایش پیدا می کند.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: حتی با نیامدن آقای رئیسی روزنه های امیدی برای اصلاح طلبان به وجود خواهد آمد چون در فضایی که برای آنها رقابتی تر محسوب می شود می توانند حضور پیدا کنند که قطعا این وضعیت هم می تواند درصدی میزان مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهد.

وی درباره کاندیداتوری محمدباقر قالیباف افزود: نیامدن آقای رئیسی برخی اصولگرایان را به این فکر می اندازد که به سمت آقای قالیباف روی بیاورند اما برخی نیز با این کار مخالفت جدی دارند یعنی اگر او پا در کفش کاندیداتوری ریاست جمهوری کند باید منتظر باشد حجم بزرگی از افشاگری ها علیه او دوباره آغاز شود. از آنجا که او هرگز درباره این مسائل روشنگری نکرده و توضیح نداده است، به هیچ وجه به لحاظ رسانه ای برگ برنده در دستش نخواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ اطلاع دقیقی درباره این موضوع ندارم اما برداشتم این است که آقای ظریف و آقای لاریجانی وارد حوزه انتخابات نخواهند شد چون تندروهای هر دو جناح سیاسی در ضدیت با آقای ظریف کاملا مشترک هستند.

وی افزود: هم تندروهای اصلاح طلب دنبال این هستند که بگویند ما نامزدی را می خواهیم که قطعا اصلاح طلب باشد، از آن طرف تندروهای اصولگرا با خودشان فکر می کنند آقای ظریف نگاه متفاوت و متضاد به آنها دارد بنابراین اگر آقای ظریف هم رئیس جمهور شود با مشکل مواجه خواهد شد.

مهاجری گفت: شخصیت های عاقل و معتدل حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری این دوره خیلی مفید نمی دانند چون مجبورند با مجلسی سر کنند که این مجلس واقعا اعتبار بالایی دارد و نه از عملکرد بالایی برخوردار است. این مجلس بیشتر اهل شعار دادن و حرف های تند زدن هستند. به نظر می رسد یک رئیس جمهور تندرو که بتواند با زبان گستاخ تر از نمایندگان مجلس حرف بزند برای این فضا مناسب تر است.