وزیر امور خارجه کشورمان با هیأت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی دیدار کرد.

ظریف با هیأت اتحادیه کردستان عراق دیدار کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه کشورمان با هیأت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اتحادیه میهنی دیدار و در خصوص روابط کشورمان با عراق و منطقه کردستان عراق به بحث وتبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار با یادآوری نقش برجسته مرحوم طالبانی به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار کردی و عراقی، دیدگاه کشورمان را در دیدارهای انجام شده با مقامات و شخصیت‌های عراقی در بغداد ارائه و بر خواست و نظر جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و همبستگی تمامی جریانات، اقوام و طوایف عراق برای ساختن عراقی آباد، آزاد، قوی و مستقل تاکید کرد.

ظریف در ادامه به برخی ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فیمابین اشاره و زمینه‌های ارتقای همکاری بین منطقه کردستان عراق و کشورمان را مثبت ارزیابی کرد.

لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی ریاست مشترک اتحادیه کردستان عراق نیز در این دیدار به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران نزد مردم منطقه کردستان عراق تاکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های فیمابین شدند.

آنان با اشاره به رابطه مستحکم اتحادیه و مرحوم طالبانی با ایران گفتند هیچگاه نقش و حمایت ایران از عراق در مقاطع مختلف را فراموش نمی‌کند.