تسنیم/ داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های بنده این است که برای بهره‌مندی مردم از یارانه بنزین کارت سوخت هر نفر را به کارت ملی او وصل می‌کنیم تا هدفمندی به صورت عادلانه اجرا شود.

وعده کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ درباره یارانه بنزین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر نفت دولت دهم اظهار داشت: در کشورمان توزیع وجود دارد، اما این توزیع باید با سازوکار انجام شود. چرا که امروز پایانه‌ها در کشور به محلی برای دلالی تبدیل شده اند.

وی تصریح کرد: ایران یک کشور بزرگ با ۸۰ میلیون نفر جمعیت است به گونه‌ای که ساختار جغرافیایی کشورمان یک مزیت بزرگ در جهان محسوب می‌شود با این وجود ما می‌توانیم از این مزیت‌ها استفاده کنیم و در جهت رونق بازار داخل از آنها بهره ببریم.

باید موانع صادرات به کشورهای همسایه برطرف شوند

وی با تاکید بر اینکه باید موانع صادرات به کشورهای همسایه برطرف شوند، تصریح کرد: تراز تجاری کشورهای همسایه ۱۲۰۰ میلیارد دلار است بنابراین اگر موانع صادرات به این کشورها برطرف شود مثلا ما می‌توانیم صادرات خود به کشورهای همسایه را از ۲۵ میلیارد دلار با ۵ درصد افزایش صادرات به ۶۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی درمورد احتمال افزایش یارانه‌های نقدی در برنامه خود گفت: شرایط اقتصادی کشور یک شوک اقتصادی دیگر مانند افزایش قیمت بنزین را برنمی‌تابد. اما مابه‌تفاوت یارانه بنزین باید به کسانی که از آن بی‌بهره‌اند پرداخت شود. افزایش یارانه منوط به افزایش قیمت حامل‌ها است و این ممکن است در شرایط فعلی چندان ممکن نباشد اما همین مابه‌تفاوت که از یارانه‌ انرژی حاصل می‌شود باید یارانه کنونی اضافه شود که رقم قابل توجهی خواهد بود.

اتصال کارت سوخت به کارت ملی از برنامه‌هایم است

قاسمی به برنامه‌های خود در حوزه یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های بنده این است که برای بهره‌مندی مردم از یارانه بنزین کارت سوخت هر نفر را به کارت ملی او وصل می‌کنیم تا هدفمندی به صورت عادلانه اجرا شود.

دواطلب ریاست جمهوری گفت: مشکل مردم اقتصادی است و بنده نیز رجل اقتصادی هستم البته، چون وزیر نفت نیز بوده ام رجل سیاسی هم به شمار می‌روم. به هر روی وزارت نفت یک وزارتخانه بین المللی است و کسی که وزیر نفت می‌شود برای تعامل با دنیا نیازمند یک دیپلماسی سیاسی است.

وجود یک بسته اقتصادی خواسته ۹۰ درصد از مردم کشورمان است

وزیر نفت دولت دهم با بیان اینکه امروز وجود یک بسته اقتصادی خواسته ۹۰ درصد از مردم کشورمان است پس برخورداری از چنین بسته‌ای چالش امروز ماست، تصریح کرد: امروز مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز بیشترین آسیب را از مسائل اقتصادی کشور دیده اند.

قصدم از کاندیداتوری وزیر شدن نیست

قاسمی با بیان اینکه بنده پیش از این به دوستان خود گفته ام که ما نباید برای اثبات خودمان دیگران را تخریب کنیم، افزود: به دلیل اینکه هنوز آرای سیاسی شکل نگرفته است ما نمی‌توانیم در مورد کاندیداها قضاوت کنیم مضاف بر این هنوز روند تایید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان انجام نشده است به هر روی بنده جز شرکت در انتخابات پلن دیگری ندارم و قصدم از کاندیداتوری وزیر شدن نیست.

وزیر نفت دولت دهم در مورد کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات نیز گفت: آرای سیاسی اصلاح طلبان نیز هنوز مشخص نشده بنابراین اینکه بگوییم چه کسی کاندیدای نهایی اصلاحات است قابل پیش بینی نیست.