فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

فعال اصولگرا: ظریف مرد میدان ریاست جمهوری نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز  در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در انتخابات آینده ریاست جمهوری و انتشار فایل صوتی پرحاشیه سه ساعته از وی گفت: در ابتدا باید دید که چرا اسناد سری نظام توسط نیروهای نفوذی منتشر شده است.

او ادامه داد: قاعدتا یک سناریویی پشت این اقدام است که به سبب ضربه زدن به اصل نظام و مسائل سیاست خارجی در شرایط بسیار حساس مذاکرات وین انجام شده، ممکن است که به سبب ترور شخصیتی او این کار انجام شده باشد، اگرچه صحبت های او در این فایل قابل تامل است. اگر واقعا مسائلی که مطرح شده صحت دارد رئیس جمهور باید در این موضوع موضع گیری کند، نه اینکه فقط اعلام کند که این مساله پیگیری خواهد شد، بلکه باید صحت و سقم این صحبت ها توسط افکار عمومی روشن شود.

کنعانی مقدم درباره ربط این موضوع به مساله انتخابات هم گفت: معتقدم که این فایل به نفع ظریف در مسائل انتخاباتی شده، زیرا عمدتا قشر خاکستری خواهان همین صحبت‌ها هستند تا شرایط را به سمت بحرانی کردن اوضاع پیش ببرند و به او رای دهند.

دبیر کل حزب سبز تاکید کرد: معتقدم که با توجه به شرایطی که برای او وجود دارد وارد انتخابات نخواهد شد؛ او مرد میدان نیست و پست ریاست جمهوری هم نیاز به مرد میدان دارد؛ علاوه بر این رقبای او هم از اینکه او وارد رقابت نشود استقبال می کنند و در صدد هستند تا افرادی نظیر علی لاریجانی و مصطفی تاج زاده را وارد انتخابات کنند البته این هم بستگی دارد که شورای نگهبان آنها را تایید کند.