یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دو قطبی ⁧‫دکتر ظریف‬⁩ و ⁧‫شهید سردار سلیمانی‬⁩ در کشور، افتادن به تله دشمن است.

توئیت یک نماینده درباره فایل صوتی ظریف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

« تامین ⁧‫منافع‬⁩ و ⁧‫امنیت ملی‬⁩ ⁧‫ایران‬⁩ نیازمند ⁧‫دیپلماسی‬⁩ هوشمندانه و ⁧‫بازدارندگی دفاعی‬⁩ است، ایجاد تقابل بین این دو بازوی قدرتمند ملی، زیانبار است، دو قطبی ⁧‫دکتر ظریف‬⁩ و ⁧‫شهید سردار سلیمانی‬⁩ در کشور، افتادن به تله دشمن است. وزارت خارجه برای موفقیت در  مذاکرات وین نیازمند حمایت است. هوشیار باشیم!»

هفته گذشته فایل صوتی از مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه با سعید لیلاز منتشر شد که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره آن گفت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست. 

خطیب زاده با بیان این‌نکته که دوستی دیرینه و قرابت های ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است