وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده که «ایران» از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در نشست آتی گروه هفت در لندن خواهد بود.

انگلیس: ایران، از محورهای مورد بحث در نشست گروه هفت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نوشته روزنامه «هندوستان تایمز» وزارت خارجه انگلیس با انتشار توییتی نوشت که نشست وزرای خارجه گروه هفت بر اولویت‌های ژئوپولتیکی از جمله ایران، روسیه و چین و چالش‌های جهانی از جمله کرونا و تغییرات اقلیمی متمرکز خواهد بود.

در این نشست که قرار است به میزبانی لندن در انگلیس برگزار شود، وزرای خارجه انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا حضور دارند. وزرای خارجه هند، استرالیا، کره جنوبی، آفریقای جنوبی نیز به عنوان مهمان به این نشست دعوت شده‌اند.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس نیز یکشنبه گفت، تقابل با روسیه در نشست گروه هفت به بحث گذاشته می‌شود. راب در آستانه برگزاری این نشست گفت، کشورش قصد دارد ایجاد یک  ساز  کار پاسخ سریع را برای مقابله با آنچه انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه نامید، در گروه هفت به بحث بگذارد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: «می‌توانیم به دروغ‌ها و تبلیغات و اخبار جعلی روسیه، نه فقط به صورت جداگانه بلکه به صورت جمعی واکنش نشان دهیم تا به آن‌ها پاسخ داده و حقیقت را برای مردم روسیه و چین و دیگر کشورها، در دسترس قرار دهیم.»

این در حالی است که روسیه بارها مداخله در امور دیگر کشورها را رد کرده و کشورهای غربی را به برانگیختن احساسات ضد روسی متهم می‌کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اخیراً در این رابطه گفت است: «تا جایی که به روابط بین روسیه و اروپا مربوط می‌شود، به‌نظرم بریتانیا نقش بسیار منفی فعالانه‌ای ایفا می‌کند. آنها اتحادیه اروپا را ترک کردند اما در این خصوص هیچ کاهشی در فعالیت‌های آنها ایجاد نشد. بالعکس، آنها تلاش می‌کنند تا نفوذ خود بر مواضع اعضای اتحادیه اروپا در رابطه با مسکو را افزایش دهند.»

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌هایش احتمال پیوستن روسیه به گروه هفت را رد کرد. وی در این باره افزود: «ما بارها گفته‌ایم که دوباره به آنجا بازنمی‌گردیم.»