در حالی که کمتر از یک هفته به ثبت نام کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، عضو شورای نگهبان از اصلاحات برای شرایط ثبت نام کنندگان خبر داد. گفته می شود یکی از این مهمترین تغییرات تعریف بازه سنی برای ثبت نام کنندگان است. این تصمیم در حالی اعلام شد که به نظر می رسید طرح اصلاح قانون انتخابات به خاطر اشکالات مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات 1400 نمی رسد.

ابلاغ شرایط جدید ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلسه مهم شورای نگهبان در مورد انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت برگزار شد که طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره تصمیمات آن گفت: در جلسه شورای نگهبان مقرر شد مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای نگهبان در خصوص شفاف‌سازی «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» اصلاح شود و برای روشن‌تر شدن ملاک‌های مذکور، داوطلبان ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام، حداقلی از مدرک تحصیلی، حداقلی از سنوات و سوابق مدیریتی و حداقل و حداکثری از سن داشته باشند و وضعیت ثبت‌نام داوطلبان نیز تا حدی ساماندهی گردد.که اعضا در این مورد اتفاق نظر داشتند.

در عین حال برخی رسانه ها از تعیین محدودیت سنی 40 تا 75 برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند،همچنین حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل‌ آن باشند و سابقه تصدی حداقل 4 ساله در سمت‌های مدیریتی کشور را که به طور کامل مصادیق آن ذکر شده را داشته باشد. 

بر این اساس وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می توانند کاندیدا  شوند. تمام نامزدها باید عدم سوء پیشینه ارایه دهند و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند.