یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: با وجود اینکه آقایان ظریف، عارف و جهانگیری تاکنون برای ارائه برنامه در جلسات جبهه اصلاحات حاضر نشده اند، اما با این حال از جمع نامزدهای اصلاح طلب کنار گذاشته نمی شوند.

ظریف، جهانگیری و عارف از جمع نامزدهای اصلاح‌طلب کنار گذاشته شدند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و از اعضای حقیقی جبهه اصلاحات ایران در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین خبرها از بررسی وضعیت نامزدهای اصلاح طلب گفت: براساس مصوبه جبهه اصلاحات، نامزدهایی که تمایل به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند، باید شخصاً در جلسات جبهه اصلاحات حضور پیدا کنند و به ارائه برنامه خود بپردازند.

وی افزود:  علی رغم اینکه آقایان ظریف، عارف و جهانگیری تاکنون برای ارائه برنامه در جلسات جبهه اصلاحات حاضر نشده اند، اما با این حال  اگر این اشخاص تا امروز و فردا نیز در جلسات حضور پیدا نکنند باز هم شرایط آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از جمع نامزدهای اصلاح طلب کنار گذاشته نمی شوند. 

گرامی مقدم خاطرنشان کرد: البته مقرر شده است که تعیین تکلیف نهایی درباره ادامه روند بررسی برنامه نامزدهای اصلاح طلب در جلسه امروز جبهه اصلاحات در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، جبهه اصلاحات ایران متشکل از نمایندگان 31 حزب و 15 چهره حقیقی اصلاح طلب مدتی است که سازماندهی فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان را بر عهده دارد.

بر اساس مصوبه جبهه اصلاحات هر یک از چهره های اصلاح طلبی که تمایل به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داشته اند و حداقل  از سوی 10 نفر اعضای این جبهه به مجمع ملی پیشنهاد شده بودند، حداکثر تا 18 اردیبهشت (دیروز) مهلت داشتند تا باحضور در جلسات جبهه اصلاحات به ارائه برنامه های خود بپردازند.

با این حال محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری علی رغم اینکه با 37 و 35 پیشنهاد، شانس اول و دوم را برای معرفی شدن به عنوان کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات داشتند، تاکنون در جلسات این جبهه حضور پیدا نکرده اند.

به گفته آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات، از میان 14 کاندیدای مد نظر این جبهه، 11 نفر شامل مصطفی تاج‌زاده، محمود صادقی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمد صدر، محسن هاشمی، صادق خرازی، عباس آخوندی و مصطفی کواکبیان و همچنین خانم‌ها شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی برنامه‌های خود را ارائه و به پرسش‌های اعضای مجمع عمومی پاسخ دادند.

براساس اعلام وزارت کشور موعد ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از 21 اردیبهشت (سه شنبه) آغاز و 25 اردیبهشت به پایان می رسد.