عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره آخرین تغییرات انتخاباتی حزب خود توضیح داد.

شنیده‌های یک اصلاح‌طلب درباره انتخابات 1400؛ عارف انفرادی می‌آید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت انتخاباتی حزب متبوع خود گفت: حدود دو هفته از جلسه شورای مرکزی کارگزاران می‌گذرد و اتفاق تازه‌ای درون حزب ما رخ نداده است، اما حزب کارگزاران یکی از موافقان نهاد اجماع سازی است که توسط شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات پیش بینی شده است و اگر قرار باشد نامزدی را معرفی کند پایبند به خروجی آن نهاد اجماع ساز است. 

او ادامه داد: علاوه بر این برای اینکه بتواند نامزدهای خود را به صورت نهایی معرفی کند، منتظر نهایی شدن تغییرات قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس است و تا این تغییرات نهایی نشود هیچ حزب و تشکل سیاسی نمی‌تواند از یک فرد به عنوان نامزد نهایی خودش رو نمایی کند ، مجلس هم باید اعلام کند که اگر نمی‌توانند این تغییرات را نهایی کند قانون قبلی را مد نظر قرار داده و اگر هم می‌توانند هر چه سریعتر باید خروجی آن را به دست شورای نگهبان برساند.

نمازی درباره تغییرات قانون  انتخابات گفت: در این قانون شرایط نامزدها مشخص شده است و احزاب هم باید بدانند که نامزدهای مورد نظر آنها باید چه شرایطی داشته باشند و این قانون دارای شرایط سلبی و ایجابی مختلفی برای نامزدهاست که بر روی نظر احزاب هم تاثیرگذار است، از همین رو حزب کارگزاران هم منتظر نهایی شدن این تغییرات است تا  اگر این تغییرات نهایی شود حزب ببیند که می‌توانند با این شرایط کنار بیاید یا خیر؛ اگر حزب نتواند نامزدی ارائه کند احتمالا منجر به عدم معرفی نامزد در انتخابات خواهد شد. 

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال حضور محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم اضافه کرد: آنچه من شنیده ام گویا عارف درصدد است تا به صورت انفرادی به میدان بیاید و به نهاد اجماع ساز هم توجهی ندارد؛ اسحاق جهانگیری هم ابتدا اعلام کرد که می‌آید اما بعد تکذیب شد، اما الان باز صحبت هایی مطرح است که ممکن است به میدان بیاید.

او در پاسخ به این سوال که در صورت ورود؛ آیا این دو نامزد، گزینه نهایی اصلاحات خواهند بود؟ گفت: اگر عارف به صورت انفرادی بیاید قطعا نامزد اصلاحات نخواهد بود، اما اگر بگوید من تابع تصمیمات نهاد اجماع ساز هستم آن زمان در معرض مقایسه با سایر نامزدها قرار خواهد گرفت؛درباره جهانگیری هم مطمئنم که مستقل نخواهد آمد، بلکه با مشورت و نظر اصلاحات و طبق آن نهاد اجماع ساز به میدان خواهد آمد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درپایان تاکید کرد: برای مثال در قانون جدید انتخابات آمده است که نامزدها یا باید سابقه نمایندگی و یا نظارت را داشته باشند، که جهانگیری هر دوی این موارد را دارد.