عضو شورای شهر تهران گفت: به امید روزی که قانون اساسی انتخابات اصلاح شود و یا لااقل بحث نظارت استصوابی به همه‌پرسی گذاشته شود.

الویری: بحث نظارت استصوابی به همه‌پرسی گذاشته شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرتضی الویری در جلسه علنی شورا اظهار کرد: تعبیه سیاست‌های آرام‌سازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و انسان محور از قبیل پیاده مداری، دوچرخه سواری، اداره ارزان‌تر شهر، کاهش و تعدیل پروژه‌های بزرگ مقیاسِ خودرو محور، از سرگیری پروژه‌های ناحیه و محله محور در شهر تهران همگی در راستای هدف شورای شهر بوده‌اند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تحت هیچ شرایطی سیاست‌های خودرو محوری که جابجایی بیشتر را در پی دارد، در کلان شهری چون تهران دیگر قابل پیگیری و اجرا نیست.

الویری گفت: اکنون که در آستانه انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران قرار داریم لازم است به واقعیت‌ها مقتضیات و اقدامات ساختاری این ۴ سال توجه کنیم. لازم است نظام مدیریت شهری مبتنی بر آرای حداکثری شهروندان تعقیب شود.

وی بیان کرد: من از مسئولین ذیربط می‌خواهم در بازنگری سریع، افراد توانمند و لایقی را که رد صلاحیت شده‌اند را بازگردانند، اما باید صریح و بی‌پرده بگویم که «خانه از پای‌بست ویران است». تا زمانـی که دخالت مراجـع غیرانتخابی در فرآیند انتخابات مجلس و شورای نگهبان وجود دارد و به بهانه نظارت، عملاً انتخابات را دو مرحله‎ای کرده‌اند حذف نشود این مناقشه ادامه پیدا خواهد کرد و مشکل حل نخواهد شد.

الویری بیان کرد: به امید روزی که قانون اساسی و به تبع آن قانون انتخابات اصلاح شود و یا اگر بازنگری قانون اساسی ممکن نیست لااقل بحث نظارت استصوابی به همه‌پرسی گذاشته شود.