استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس گفت : حضور داوطلبان با سلایق و گرایش های فکری سیاسی مختلف در این دوره از انتخابات ، باعث مشارکت حداکثری مردم و گرم شدن تنور انتخابات می‌ شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر جبار پورحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حضور داوطلبان با گرایش های مختلف سیاسی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری طبیعتا دست مردم را برای انتخاب رئیس جمهوری اصلح باز می کند ضمن اینکه این اقدام هم سبب می شود تا طیف وسیعی از مردم با گرایش های مختلف بتوانند در رای گیری شرکت کنند.

وی گفت : با اینکه هنوز ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری شروع نشده و داوطلبان نهایی هم مشخص نشده ، از مدت ها قبل تبلیغات وسیعی علیه این انتخابات در رسانه های مختلف دنیا شروع شده تا مردم را نسبت به برگزاری آن دلسرد کنند به همین خاطر لازم است برای داشتن انتخاباتی پر شور، تمامی گرایش های داخل نظام دارای نامزد مطرح باشند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با اشاره به شرایط کنونی جامعه از نظر اقتصادی گفت: برای عبور از مشکلات اقتصادی جامعه رئیس جمهوری منتخب آینده کار بسیار دشواری را در پیش دارد پس لازم است افرادی دلسوز ، توانمند ، متخصص و آشنا به درد و مشکلات اقتصادی و سیاسی جامعه داوطلب شود تا بتوانند پس از انتخاب از این بحران عبور کنند.

پورحسینی افزود : اگر چه تا حدودی مشکلات معیشتی به خاطر مسائل مختلف مردم را زمینگیر کرده است ، ولی داوطلبان باید تا پیش از برگزاری انتخابات با شناسایی مشکلات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه ، برنامه ها و راهکارهای لازم را برای برون رفت از این مشکلات ارائه دهند.

وی ادامه داد : به عبارت دیگر مردم از میان داوطلبان ریاست جمهوری یک نفر را علاوه بر داشتن برنامه مناسب و مدون ، به عنوان مرد میدان عمل ، دلسوز ، شجاع و آشنا به درد و مشکلات مردم انتخاب کنند.

این استاد دانشگاه علوم سیاسی گفت : امروز نهاد ریاست جمهوری به عنوان بالاترین نهاد اجرایی کشور محسوب می شود چرا که بیشتر بودجه کشور در اختیار این نهاد است و رئیس جمهور توانمند ، کارآمد ، دلسوز و شجاع می تواند برای آبادانی و رفاه حال مردم هرآنچه قانون به او اجازه داده گام های بلندی بردارد.

پورحسینی آشنایی کمتر مردم از برنامه های داوطبان را یکی از مشکلات آنان دانست و افزود:  امروز برآیند بررسی های به عمل آمده گویای آن است که مردم از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون به نظرم دچار یک مشکل شده اند و آن اینکه سعی نکرده اند برنامه های داوطلبان و یا عملکرد بد یا خوب دولت های منتخب را رصد شناسایی کنند و متاسفانه هرگاه انتخاباتی برگزار می شود شور و شوق مردم درست مدت ۱۰ روز مانده به انتخابات بر شعور سیاسی آنان غلبه می کند و این امر سبب می شود تا فرد اصلح انتخاب نشود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود