مدارا/ محمد علی وکیلی بر این باور است: اگر گزینه های اصلاح طلبان تائید نشود، در نهایت به سمت فرمان آتش به اختیار بروند. یعنی هر حزب خود می تواند در چارچوب قوانین حزبی تصمیم بگیرد.

وکیلی: اصلاح طلبان باید به سمت فرمان آتش به اختیار بروند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده مجلس دهم درباره گزینه نهایی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در هر دو اردوگاه گرفتار عدم قطعیت هستند بدلیل اینکه چهره های اصلی هنوز تعیین تکلیف نکردند و بقیه اعضای اردوگاه هم به تبع چهره های اصلی همچنان با عدم قطعیت روبرو هستند به همین جهت سرگردانی در هر دو اردوگاه مشابه است.

وی ادامه داد: فعلاً  هر دو اردوگاه گزینه نهایی ندارند البته در اصلاح طلبان فرمولی پیش بینی شده که از طریق نهاد اجماع ساز گزینه های محتمل برنامه های خود را ارائه می دهند و آقایان در نهایت گویا می خواهند بعد از ثبت نام ها و تائید صلاحیت ها گزینه نهایی را از بین کسانی که آنجا رزومه ارائه دادند، با قدری نظرسنجی میزان رای تعیین کنند.

او با اشاره به عملکرد شواری نگهبان در قبال اصلاح طلبان تصریح کرد: بعید می دانم همه تائید صلاحیت شوند. پیش بینی من این است اگر گزینه های اصلاح طلبان تائید نشود، در نهایت به سمت فرمان آتش به اختیار بروند. یعنی هر حزب خود می تواند در چارچوب قوانین حزبی تصمیم بگیرد.

وکیلی بیان کرد: یکی از راه های محتمل این است که نهاد اجماع ساز اگر گزینه مورد نظر خود را نتواند انتخاب کند همانند اسفند ۹۸ لیست ارائه نمی دهیم و هر حزبی خود می تواند آتش به اختیار عمل کند. در این انتخابات هم اگر نتوانند کاندیدای اجماعی انتخاب کنند به احتمال زیاد به فرمان آتش به اختیار برسند.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا جامعه در این دوره از انتخابات به سمت اصلاح طلبان گرایش دارد؟ گفت: این را الان نمی توان پیش بینی کرد. اگر مشارکت پایین باشد گرایش نخواهد بود، اگر مشارکت بالا ۵۰ درصد باشد اصلاح طلبان شانس بالاتری دارند. همیشه اصلاح طلبان شانس و اقبال در مشارکت بالای ۵۰ درصد دارند.

وکیلی با اشاره به استفاده اصلاح طلبان از کاندیدای نیابی و قرضی پاسخ داد: آن هم یک سناریو است و می توان گفت اگر در نهایت به گزینه دلخواه اصلاح طلبی نرسند ممکن است سراغ گزینه ائتلافی بروند. کسی که ظرفیت تبدیل شدن به گزینه ائتلافی را دارد آقای لاریجانی است و باید دید ایشان خود ورود می کنند یا خیر.