رویداد 24/ سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: باید تلاش شود تا حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری به وقوع بپیوندد. این موضوع بیشترین قدرت چانه زنی را برای کشور در مجامع بین‌المللی فراهم می‌کند.

آخرین وضعیت انتخاباتی «جبهه اصلاحات ایران» به روایت خانم سخنگو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آذر منصوری در گفتگوی زنده اینستاگرامی با بیان اینکه باید تلاش شود تا حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری به وقوع بپیوندد. این موضوع بیشترین قدرت چانه زنی را برای کشور در مجامع بین المللی فراهم می‌کند، گفت: قرار است پس از فرآیند ثبت نام در مجمع عمومی اصلاحات تصمیم گیری شود که کدام یک از ۱۴ نفر کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات باشند.
وی افزود: در این فرآیند بنا بر این است که بر اساس نظر سنجی‌ها میزان محبوبیت افراد را بسنجیم تا بتوانیم تصمیم درستی در خصوص معرفی کاندیدای نهایی اتخاذ کنیم. در خصوص معرفی شخص خاصی به عنوان کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده‌ایم. در جبهه اصلاحات بر اساس فرآیندی که در ارکان جبهه اصلاحات وجود دارد تصمیم گرفتیم و قرارمان بر این است که کاندیدا‌هایی که دو سوم آرا را بیاورند به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که علاوه بر این ۱۴ نفر آیا اشخاص دیگری منتسب به اصلاحات ثبت نام خواهند کرد؟ اگر این اتفاق بیافتد موضع شما چیست؟ گفت: از مدت‌ها قبل فرآیند‌ها مشخص شده است و مجمع عمومی فرصت داشتند که با کاندیدای احتمالی گفتگو کنند و آن‌ها را معرفی کنند. لیستی که به ما معرفی شده حاوی همین تعداد بوده و قرار نیست کاندیدای دیگری در این فرآیند جای بگیرد و کاندیدای نهایی قطعا از درون همین ۱۴ نفر انتخاب خواهد شد.

این فعال سیاس اصلاح طلب اضافه کرد: این ۱۴ نفر بر اساس مبنای اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات انتخاب شده اند و معیار‌های قانونی در نظر گرفته شده است و توافق مجمع عمومی بر روی فرد نهایی نشان دهنده این است که از نظر جبهه اصلاحات آن فرد صلاحیت لازم و کافی را دارا است.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد دولت آقای روحانی، سوال خیلی مهمی که افکار عمومی با آن مواجه است اینکه تفاوت شما با دولت فعلی یا به عبارت دیگر مزیت شما نسبت به این دولت چه خواهد بود؟ این نامزد‌های شما چه اتفاقی را می‌توانند برای مردم رقم بزنند که در این ۸ سال نتوانسته اند؟ گفت: آنچه مبنای ما برای انتخاب افراد است این است که چه برنامه و تیمی برای اداره کشور در شرایط موجود دارد. سوال مهم این است که در شرایط فعلی و محدودیت‌های ایران راه حل‌های کاندیدا‌ها برای حل مشکلات مردم باید عینی و واقعی باشد. به طور مشخص باید این برنامه‌ها مشخص باشد. طبیعتا شرایط برای اصلاح طلبان سخت است، زیرا میزان مشارکت نسبت به ادوار گذشته بسیار پایین است. تصور اینکه اگر به جای دولت روحانی دولت دیگری بود با شرایط موجود موفقیت‌های زیادی پیدا میکرد یک تصور غیر واقع بینانه است.

وی در پاسخ به سوال نورنیوز در این خصوص که اگر یکی از نامزد‌های شما انتخاب شد، آیا جبهه اصلاحات می‌تواند تضمین بدهد یا اساسا مسئولیت عملکرد دولت آینده را خواهد پذیرفت یا نه؟ بیان کرد: به دلیل فقدان احزاب قوی نمیتوانیم در پایان دوره دولت‌ها به دنبال پاسخگوی عملکرد دولت‌ها باشیم. فرقی ندارد کاندیدای اصول‌گرا یا اصلاح طلب این نبود احزاب قوی یکی از معضلات موجود است. به همین دلیل نمی‌توانیم ضمانتی بدهیم مگر اینکه تشکیلات سیاسی به سمتی برود که بعد از رای آوردن بتوانند برنامه‌ها و اجرای آن‌ها را در دولت منتخب رصد و پایش کند که در جبهه اصلاحات به دنبال چنین فضایی هستیم.