ایرنا/ داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر احراز صلاحیت شوم تصمیم حزب این است که تا آخر بمانم و در مناظرات برنامه‌هایم را اعلام کنم.

نامزد انتخابات ۱۴۰۰: اگر احراز صلاحیت شوم تا آخر می‌مانم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالقاسم رئوفیان روز شنبه در نشست خبری آنلاین در پاسخ به سوالی درباره این که آیا این احتمال وجود دارد که به نفع کسی کنار بروید، گفت: تصمیم من بستگی به تصمیم حزب دارد.  باید پایبند به نظر حزب متبوع خود باشم.  
وی ادامه داد: اگر احراز صلاحیت شوم تصمیم حزب این است که تا آخر بمانم و در مناظرات برنامه‌هایم را اعلام کنم و با رعایت مشی اخلاق انتخاباتی در مقابل دیگران به دفاع از برنامه‌های خود بپردازیم.  در صورت احراز صلاحیت برنامه‌های حزب را اعلام می‌کنیم و تا آخر هم خواهیم ماند. اگر در این فرایند حزب تصمیم دیگری گرفت، ما مطیع حزب هستیم.
دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین درباره این که اگر احراز صلاحیت نشدید واکنش شما به آن چه خواهد بود، گفت؟ طبق قانون دلیل عدم و رد صلاحیت را از شورای نگهبان سوال خواهم کرد و حزب چنین چیزی را مطالبه خواهد کرد و شورای نگهبان موظف است که دلیل عدم احراز صلاحیت را ارائه دهد تا اگر نیاز بود از خود دفاع کنیم.
وی یادآور شد: البته اگر احراز صلاحیت نشدم حزب اسلامی ایران زمین در این خصوص برنامه‌ای تصویب کرده است و جدول مکانیزم ارزیابی داریم که اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده به ترتیب حروف الفبا در آن ذکر شده است. ما نامزدها را ارزیابی می‌کنیم و امتیازات آن پردازش می شود و خروجی هرچه بود حزب از آن حمایت خواهد کرد.
رئوفیان گفت: قانون اساسی در چند اصل برای احزاب جایگاهی بالایی قائل شده است و امام و رهبری هم به احزاب عنایت داشتند. باید تحزب در کشور نهادینه شود برای این امر حاکمیت باید به تحزب توجه کند کما اینکه وزیر کشور هم هفته گذشته اعلام کرد احزاب سیاسی تمام سعی خود را برای مشارکت حداکثری داشته باشند.
وی در واکنش به کسانی که مستقل بودن را افتخار می‌دانند، افزود: در این زمینه من نامزدهای دیگر را به مناظره فرا می‌خوانم و چرا نباید افتخار کنیم که نماینده یک حزب رسمی کشور هستیم.
رئوفیان درباره علت حضور خود در انتخابات گفت: احساس کردم با توجه به  معیارهای تبیینی از سوی رهبری این معیارها تا حدی در من وجود دارد که با یک تیم کارآمد متخصص به مردم خدمت کنم.
داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: قبل از این که رهبر معظم انقلاب معیارهایی تبیین کنند، از جاهای مختلف برای ورود به انتخابات به من پیشنهاد شده بود اما به دلایلی من جواب رد یا قبول ندادم اما با معیارهایی که رهبری فرمودند این تصمیم در من به وجود آمد بنابراین موضوع را به شورای مرکزی ارائه کردم. بنابراین من خودم نیامدم بلکه پیشنهادها را به حزب بردم و آنها بحث کردند و به این تصمیم رسیدند و طی بیانیه‌ای رسما اعلام کردند که دبیرکل آنها به عنوان نامزد انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام خواهد کرد.
رئوفیان گفت: آمدم که دستم در دست مردم باشد. شعار ما همه با هم برای تامین منافع ملی است و اسم دولت ما عملگرا است. آمدم که دهانم بیشتر بسته باشد و گوش‌هایم باز باشد.  در داخل کشور صلح اجتماعی ایجاد کنم چرا که به شدت با دعوای سیاسی و جناحی مخالف هستم.
وی درباره پاسخ به این سوال که با وجود نامزدهای شاخص انگیزه شما از ورود به انتخابات چیست، گفت: من یک چهره شاخص سیاسی هستم و حتما و قطعا از مصادیق رجل سیاسی هستم. از سال ۶۵ تا الان فعال سیاسی هستم و فکر می‌کنم منظور از این سوال ناظر بر این است که بعضی از نامزدها را مردم بیشتر می‌شناسند و چهره تلویزیونی هستند. بنابراین من به عنوان یک فعال سیاسی و رجل سیاسی آمده‌ام.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: وارد انتخابات شدم تا بگویم حزب می تواند کشور را اداره کند و نماینده یک حزب می‌تواند کشور را نجات دهد نه کسی که خود را وامدار تعدادی از احزاب و افراد می‌داند.
وی درباره ورود آیت الله‌رییسی گفت: آقای رییسی یکی از چهره‌های موفق نظام است. شخصیتی است که امروز ریاست یکی از قوای مهم کشور را در اختیار دارد و برای ۵ سال از رهبری حکم گرفته است که قوه قضاییه را سرو سامان دهد. ایشان تشخیص داده است که وارد حوزه انتخابات شود و اگر رای بیاورد ما کمک خواهیم کرد. البته  حزب اسلامی ایران زمین به هرکسی که رای بیاورد، کمک می‌کند.