فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به گونه ای رفتار نمی‌شود که حجت بر یک جریان سیاسی تمام شود که انتخابات از پیش تعیین شده است.

فعال اصلاح‌طلب: احمدی‌نژاد حداکثر فرماندار یک شهرستان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با برنا در رابطه با کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد گفت: احمدی نژاد توهم این را دارد که رای میلیاردی در سراسر جهان دارد نه فقط در ایران یعنی چند میلیارد مستضعف، محروم و همه پابرهنگان جهان منتظر مدیریت جهانی او هستند لذا عده ای هم در داخل نمی توانند این ابهت را تحمل و  می خواهند رد صلاحیتش کنند در صورتیکه احمدی نژاد واقعا بدون آن سازمان رای پادگانی که سال 88 و 84 برایش رای جمع کردند هیچ اندر هیچ است؛ احمدی نژاد حداکثر فرماندار یک شهرستان است.

او ادامه داد: با توجه به صحبت‌های مقم معظم رهبری و روحانی امیدواریم که انتخابات معناداری برگزار شود اگر انتخابات به گونه ای برگزار شود که جریان بزرگ سیاسی مثل اصلاحات از انتخابات کنار گذاشته شود، صدمه بزرگی به مشروعیت سیاسی کشور می‌خورد.

شریعتی با اشاره به مکانیزم جبهه اصلاحات که در بیانیه اعلام موجودیت و آئین نامه های آن هم عهد شدند، افزود: جبهه اصلاحات در انتخاباتی شرکت می‌کند که معنا دار است یعنی حداقلی از رقابت که مورد تایید جبهه اصلاحات است رقم بخورد.

او با بیان اینکه اگر شورای نگهبان تایید کند جبهه اصلاحات به کار انتخاباتی‌اش ادامه می دهد، عنوان کرد: در صورت رد صلاحیت‌ها هیچ چیزی ته سبد اصلاحات باقی نخواهد ماند و جبهه اصلاحات ماموریتش تمام می شود یعنی 31 گروه به اضافه 15 شخصیت حقیقی که آنجا هستند و عنوانشان جبهه اصلاحات ایران است ماموریت آنها تمام می‌شود و از نظر این جبهه سیاسی انتخابات معنای خودش را از دست می دهد. 

سعید شریعتی درباره حضور جریانات سیاسی در انتخابات تصریح کرد: سیاست گذاری انتخابات به ‌گونه‌ای است که یک انتخابات رقابتی با حضور همه جریانات سیاسی باشد و طبعا شورای نگهبان نگاه می کند ببیند چگونه می تواند بیشترین اثر را روی نتیجه نهایی بگذارد و به‌ هرحال به گونه ای رفتار نمی‌شود که حجت بر یک جریان سیاسی تمام شود که انتخابات از پیش تعیین شده است که این مسئله هم سابقه هم نداشته است. در همه ادوار، انتخابات رقابتی بوده حالا به جز بعضی گروهای سیاسی که اپوزیسیون و منتقدان نظام بودند همواره بقیه جناح‌های قدرتمند و اصلی در انتخابات کاندیدا داشتند.