ایسنا/ محققان "دانشگاه فلوریدا" و "دانشگاه ملی چایو تانگ" تایوان موفق به تولید دستگاه میکروسیالی شده‌اند که می‌تواند پروتئین کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ یک نمونه بزاق را ظرف یک ثانیه تشخیص دهد.

راهکار قطعی تشخیص کرونا در ۱ ثانیه!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این دستگاه الکتروشیمیایی از آنتی بادی علیه پروتئین میخ مانند برای شناسایی ویروس استفاده می‌کند و می‌تواند آزمایش سریع کووید-۱۹ را امکان‌پذیر کند.

هنوز هم آزمایش یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص بیماری کووید-۱۹ است. در حالی که از شیوع این بیماری در برخی مناطق جهان کاسته شده است اما برخی کشورها هنوز هم درگیر مبارزه با این بیماری هستند.

آزمایش استاندارد کنونی آزمایش PCR است که از نظر دقت و صحت پیشتاز است اما برای انجام آن به کارکنان ماهر و تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی نیاز است و در نتیجه زمان تاخیر قابل توجهی بین جمع آوری نمونه و مشاهده نتایج وجود دارد.

"مینگان ژیان"(Minghan Xian) محقق این مطالعه گفت: زمان تشخیص آزمایش جدید کووید-۱۹ که توسعه داده‌ایم به طرز حیرت انگیزی، فوری است و در عرض یک ثانیه می‌تواند نتیجه مثبت یا منفی را ارائه دهد که این امر مهم است.

تشخیص ویروسی بر روی یک الکترود طلا که دارای آنتی بادی علیه پروتئین میخ مانند ویروسی است و می‌تواند با یک نمونه مانند بزاق پر شود، انجام می‌شود. اتصال پروتئین میخ مانند به الکترود بار الکتریکی را که از طریق آن عبور می‌کند تغییر خواهد داد و به دستگاه اجازه می‌دهد ویروس را تشخیص دهد. کل الکترود در یک نوار تست یک بار مصرف گنجانده شده است که کاربر نیز برای انجام تجزیه و تحلیل آن را به گوشی متصل می‌کند.