حدود ۵۶ درصد جمهوری خواهان اعلام کرده اند دونالد ترامپ رییس جمهور واقعی آمریکاست و جو بایدن با تقلب پیروز شده است.

نظرسنجی عجیب درباره حامیان ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از نیوزویک، یک نظرسنجی که در روز‌های گذشته انجام شده نشان می‌دهد بیش از ۵۶ درصد جمهوری خواهان معتقدند در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر تقلب گسترده‌ای انجام شده و نتیجه رای گیری‌ها به نفع جو بایدن، نامزد دموکرات ها تغییر کرده است.

براساس این نظرسنجی، ۸۷ درصد جمهوری خواهان تعیین قوانین و محدودیت‌های جدی برای انتخابات آینده در آمریکا را مهم ارزیابی می‌کنند. همچنین بیش از نیمی از جمهوری خواهان معتقدند آشوب‌های انتخاباتی و حمله به کنگره به منظور تخریب چهره ترامپ و توسط معترضان چپ گرا انجام شده است.

طبق همین نظرسنجی بیش از ۸۶ درصد رای دهندگان حزب دموکرات معتقدند شمارش آرای پستی به درستی و دقت انجام شده در حالی که کمتر از ۳۰ درصد جمهوری خواهان این شمارش آرا را پذیرفته اند.

در ۶ ژانویه سال جاری و همزمان با روند تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کنگره، گروهی از حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات دست به شورش زدند و به ساختمان کنگره حمله کردند. این حمله که منجر به کشته و زخمی شدن شماری شد در نهایت به تصمیم برای استیضاح رییس جمهور پیشین آمریکا منجر شد؛ اما مجلس سنا با رهبری جمهوری خواهان، ترامپ را از استیضاح تبرئه کرد.

ترامپ در زمان انتخابات معتقد بود آرایی که به صورت غیابی و از طریق پست اتخاذ شده تقلبی است و دموکرات‌ها در آن دخالت گسترده داشته اند.