سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ثبت نام نمایندگان متقاضی عضویت در هیئت رئیسه از ساعت ۱۸ امروز آغاز می‌شود، گفت: فراکسیون‌های مجلس امروز درباره انتخابات هیئت رئیسه جلسه برگزار می‌کنند.

جزئیات انتخابات هیئت رئیسه مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس، گفت: در جلسه اخیر هیئت رئیسه درباره مباحثی چون انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار بر این شد که این انتخابات با کیفیت بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شوند.

وی بیان کرد: از آنجایی که برخی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی سال گذشته با تأخیر کار خود را آغاز کردند، قرار بر این شد انتخابات کمیسیون‌ها دقیقاً یک سال بعد از زمانی که آغاز به کار کرده‌اند، انجام شود و بر این اساس انتخابات برخی از کمیسیون‌ها دیرتر انجام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز فراکسیون‌های مجلس درباره انتخابات هیئت رئیسه جلسه برگزار می‌کنند و حتی در فراکسیون اکثریت مجلس در این باره بحث شده است و تاکنون چهار نفر برای نایب رئیسی، ۲۵ نفر برای دبیری و ۲۰ نفر هم برای ناظری ثبت نام کرده‌اند.

فرهنگی با اشاره به اینکه فردا درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس تصمیم گیری خواهد شد، گفت: البته کسانی که متقاضی شرکت در انتخابات هیئت رئیسه مجلس هستند از ساعت ۱۸ امروز تا ساعت ۸ صبح فردا می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند. این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و قطعاً شاهد سرعت بیشتری در فرآیند این انتخابات خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا به غیر از محمدباقر قالیباف فردی برای ریاست مجلس ثبت نام کرده است یا خیر گفت: تا این لحظه فرد دیگری برای تصدی ریاست مجلس اعلام رسمی نکرده است اما ناگفته نماند که از ساعت ۱۸ امروز به بعد افراد می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در جلسه اخیر هیئت رئیسه مجلس درباره وضعیت بازار بورس هم مطالبی مطرح و رئیس مجلس توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

فرهنگی گفت: روز گذشته جلسه شورای عالی سران قوا برگزار شد و درباره بورس روی سه محور تصمیم گیری شد و یک محور دیگر هم باقی مانده است و امیدواریم با نهایی شدن این تصمیمات، وضعیت بازار بورس بهبود یابد.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه هیئت رئیسه مجلس درباره رمزارزها هم بحث شد و بنا به تعطیلی نیست، بلکه درباره افزایش نظارت، کنترل و ساماندهی آن بحث و تبادل نظر شد تا شاهد اتفاقاتی که درباره مؤسسات مالی و اعتباری بودیم، نباشیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بر این اساس قرار بر این است بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صمت با هماهنگی بیشتری نظارت بر رمزارزها را دنبال کنند.