رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به رئیس رژیم صهیونیستی، از او خواست که پیش از اتمام دوره ریاستش به کاخ سفید سفر کرده و باهم دیدار داشته باشند.

دعوت بایدن از رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به کاخ سفید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی، از «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دعوت کرده به کاخ سفید سفر کند.

منابع مطلع خبر دادند، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در دیداری که با ریولین پیش از ترک فلسطین اشغالی داشت، این دعوت‌نامه را به او داده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، دعوت بایدن از ریولین برای سفر به کاخ سفید در حالی است که دوران ریاست وی بر رژیم صهیونیستی در ماه جولای به پایان می‌رسد و قرار است انتخابات ریاستی جدید در فلسطین اشغالی برگزار شود.

بر اساس این گزارش، ریولین نیز با پذیرفتن این دعوت، اولین مقام ارشد صهیونیست خواهد بود که با بایدن - به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا - در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دعوت بایدن از ریولین برای سفر به کاخ سفید در حالی است که تماس نگرفتن وی با نتانیاهو به مدت یک ماه بعد از روی کار آمدنش در آمریکا، باعث ناراحتی در تل‌آویو و همچنین برخی کارشناسان حوزه خاورمیانه شده بود چرا که باراک اوباما و دونالد ترامپ روسای جمهور پیشین (آمریکا) ظرف چند روز ابتدایی آغاز منصبشان با نتانیاهو صحبت کرده بودند.

روز گذشته نیز بلینکن در اولین سفر خود به منطقه غرب آسیا، وارد فلسطین اشغالی شد تا درباره مسائل مختلفی از جمله مسئله جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با نوار غزه و تاکید بر حفظ آتش‌بس، موضوع ایران و مذاکرات وین با مقام‌های تل‌آویو رایزنی کند.