باشگاه خبرنگاران/ فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰ نکاتی را بیان کرد.

احتمال کناره‌گیری رئیسی به نفع جلیلی از زبان ترقی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال کنار رفتن آیت الله رئیسی به نفع سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: اینها شایعاتی هستند که طرفداران سایر جریانات سیاسی نقل می‌کنند و واقعیت ندارد.

او درباره آرایش این دوره از انتخابات گفت: مجموعا دو طیف جریان سیاسی اصلی کشور در این رقابت نماینده دارند و افراد مختلفی که در حوزه های گوناگون نظیر سیاست خارجی و اقتصاد تخصص دارند در این رقابت حضور داشته و این نشان می‌دهد که تفاوت گفتمان‌ها در این انتخابات مشهود است.

ترقی با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها افزود: این انتقاداتی که مطرح می‌شود خارج از وظایف شورای نگهبان است؛ زیرا آنها از شورای نگهبان انتظار این را دارند که موضوع مشارکت مردم را در نظر بگیرد، در حالی که این موضوعات اصلا به شورای نگهبان ارتباطی پیدا نمی‌کند. متاسفانه برخی هستند که اگر شورای نگهبان مر قانون را عمل کنند می‌گویند چرا و اگر به مر قانون عمل نکند و به مصلحت توجه کند هم می‌گویند که از کجا توان تشخیص مصلحت را یافته‌ای؟؛ شورای نگهبان صرفا بر اساس وظیفه خود عمل کرده و حال اینکه  تاثیر این وظیفه در مشارکت چیست را نباید از شورای نگهبان مطالبه کرد.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: صحبت‌هایی که افکار عمومی جامعه را منحرف می‌کنند و درصدد القای این موضوع هستند که مشارکت را به موضوع ورود نامزدها مرتبط نشان دهند با واقعیات موجود در جامعه مغایر است؛ بخش زیادی از مشارکت به موضوع رضایت مردم نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه باز می‌گردد.کی و کجا عامه مردم گفته اند که اگر فلان شخص نیاید در انتخابات شرکت نمی کنند؟!

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود از زبان افرادی است که برخی موضوع عدم احراز صلاحیت خود را توجیه کنند یا آن را بهانه‌ای برای عدم مشارکت و تحریم انتخابات قرار دهند.

وی درباره عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو هم بیان کرد: الان آقای مهر علیزاده و همتی جزو نامزدهای جریان اصلاحات هستند و باید دید از کدام یک از اینها حمایت خواهند کرد.