جواد آرین‌منش گفت: به نظر می‌رسد که مناظره‌ها چندان مورد اعتنای مردم قرار نگیرد.

آرین‌منش: مناظره‌های داغی را شاهد نخواهیم بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در چند دوره اخیر انتخابات همواره مناظره‌ها یکی از معیارهای تعیین‌کننده بوده است؛ مناظره‌هایی که البته در دوره 88 چالش‌های فراوانی ایجاد کرد و در سال‌های 92 و 96 هم محل بحث‌های زیادی قرار گرفت. حالا در سال1400 آیا همچنان این عامل بر روند انتخابات تأثیرگذار است یا خیر؟

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «بر اساس نظرسنجی‌ها تا این لحظه میل به مشارکت در  انتخابات در مردم به وجود نیامده و زمینه‌های آن هم فراهم نشده است و امیدواریم در روزهای آینده رسانه‌ها اعم از رسانه‌های رسمی مانند صداوسیما و غیررسمی مانند فضای مجازی کمکی به بالارفتن مشارکت کنند».

او ادامه داد: «وقتی مشارکت بالا می‌رود که مردم احساس کنند در میان نامزدهای موجود فردی هست که بتواند خواسته‌های آنان را جامه عمل بپوشاند در حالی که چنین نیست و تعداد زیادی از نامزدهایی که اتفاقا از یکی دوماه پیش خود صداوسیما درباره آنها گزارش تهیه می‌کرد هم ردصلاحیت شده‌اند و مردم در این شرایط میل زیادی به شرکت در انتخابات ندارند. ما باید بدانیم که انتخابات در نظام اسلامی، مظهر مردم‌سالاری دینی است و عمیقا امید داریم که مشارکت پایین نیاید».

او در پاسخ به این پرسش که آیا مناظره‌ها می‌توانند بر میل مردم به شرکت در انتخابات مؤثر باشند، بیان کرد: «ما در گذشته هم دیده‌ایم که مناظره‌ها بر انتخاب مردم تأثیر گذار بوده است زیرا مردم در مناظره‌ها برنامه‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند اما واقعیت این است که در این دوره اصلا فضای رقابت به معنای دقیق خود وجود ندارد و بخشی از مردم اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنند. بنابراین به نظر می‌رسد که مناظره‌ها چندان مورد اعتنای مردم قرار نگیرد».

این فعال سیاسی درباره اینکه چه فردی بیش از دیگران در انتخابات دارای شانس است، اظهار کرد: «اگر فضای رقابتی احساس می‌شد در آن صورت پاسخ به این سوال سخت بود اما اکنون به احتمال زیاد آقای رئیسی رئیس‌جمهور می‌شود. مردم بر اساس مناظره‌ها تصمیم می‌گرفتند اما تاثیر مناظره‌ها زمانی بود که فاصله اندکی میان نامزدها وجود می‌داشت نه حالا که فاصله میان ایشان زیاد است».

آرین‌منش در پایان گفت: «در مجوع مناظره‌های داغی را شاهد نیستیم اما به هر روی امیدوارم که مردم در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند».