ایسنا/ پخش برنامه «رئیس جمهور» که گفت و گوی چهره‌به‌چهره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با جوانان است، از جمعه (۱۴ خرداد ماه) ساعت ۱۸ در شبکه سه سیما آغاز می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، این برنامه با حضور تعدادی از جوانان در استودیو ضبط می‌شود.
سیدمهدی حسینی، تهیه‌کننده این برنامه در گفت و گویی تصریح کرد: با توجه به مأموریت شبکه سه که در حوزه جوانان است، در برنامه «رئیس جمهور» مطالبات جوانان از رئیس جمهور با نامزدها مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه در سه بخش طراحی شده است، گفت: در بخش اول پنج سوال که در ستاد برگزاری انتخابات طراحی شده و در حوزه مسائل جوانان است، طرح می‌شود.

به گفته حسینی، در بخش دوم از حدود ۲۰ تا ۲۴ نفر جوان حاضر در استودیو به قید قرعه چند نفر سوالاتشان را از نامزد می‌پرسند.

تهیه کننده برنامه «رئیس جمهور» درباره بخش سوم گفت: قبلا در فراخوانی از استان‌ها گزارش‌هایی از جوانان تهیه شده که در آن پرسش‌هایی که از نامزدها داشته‌اند، مطرح کرده‌اند؛ از میان گزارش‌های رسیده بخشی از گزارش‌هایی که از کیفیت مناسب برای پخش برخوردار بوده‌اند و متناسب با شیوه‌نامه‌های ستاد انتخابات ضبط شده‌اند، انتخاب و شماره‌گذاری شده‌اند. در این بخش به قید قرعه چند شماره از این گزارش‌ها انتخاب و پخش می‌شود و نامزد حاضر در برنامه به سوال طرح شده در هر گزارش پاسخ می‌دهد.
حسینی درباره تعداد سوالات در بخش دوم و سوم برنامه گفت: تعداد سوالات به مدیریت هر نامزد برای زمان خود بستگی دارد.

وی درباره نحوه انتخاب جوانان حاضر در استودیو نیز اظهار کرد: با توجه به الزام به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت فضای استودیو، از جوانان فعال در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... حدود ۲۰ تا ۲۴ نفر در برنامه حضور خواهند داشت.