ایرنا/ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر موضوعی که در حوزه اقتصاد و مدیریت و مسائل مختلف مقابل تولید برای بخش اقتصاد و سایر بخش‌ها قرار گیرد باید مانع‌زدایی شود و هر آن چیزی که به درد رونق این بخش می‌خورد باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

زاکانی: هر موضوعی مقابل تولید قرار دارد باید مانع‌ زدایی شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با هم ریشه فساد، بوروکراسی غلط، مفسده‌ها و فاسدان اقتصادی را ریشه کن کنیم و به فضل الهی قله افتخار پیش روی ملت ایران قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم سال اول تغییر را کاملاً ملموس خواهند دید، افزود: مردم مرتفع شدن سیاست‌های متغیر آسیب زننده و بی‌ارادگی‌ها در جهت تنظیم بازار و بی‌دقتی‌ها در جهت منافع‌شان خواهند دید.

وی ادامه داد: نباید در شهر به‌دنبال قاچاقچی بگردیم و کولبران را قاچاقچی بنامیم. قاچاقچی واقعی کسانی هستند که در پس پرده قرار دارند، بر قدرت‌ تکیه زده‌اند و بر جان، مال و حیثیت مردم مسلط هستند و برای او ارزش قائل نیستند.

در بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ دیپلماسی خارجی دقت لازم را انجام داده‌ام

زاکانی درباره تولید داخل و صادرات هم گفت: هر موضوعی که در حوزه اقتصاد و مدیریت و مسائل مختلف مقابل تولید برای بخش اقتصاد و سایر بخش‌ها قرار گیرد باید مانع‌زدایی شود و هر آن چیزی که به درد رونق این بخش می‌خورد باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از دقت‌های لازم من در بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ دیپلماسی خارجی، برای ایجاد زمینه فهم بازارهای مختلف در عرصه جهان و نیازهای آنها و انعکاس و تطبیق آن با مزیت‌های قطعی داخل کشور برای تولید و صادرات است.

وی افزود: متاسفانه دستگاه خارجی ما تاکنون برای خود مسوولیتی در قبال این موضوع نپذیرفته است. ما تا امروز فقط در افغانستان و عراق رایزن اقتصادی فعال داشتیم. گرچه در ایام اخیر دو رایزن دیگر هم اضافه شدند اما این کافی نیست.

سهم ایران از واردات ۳ میلیارد دلار است

زاکانی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در آفریقا، آمریکا، آمریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و منطقه اوراسیا و پیرامون ما در ۱۵ کشور همسایه وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال ۹۸، ۱۵ کشور اطراف ما هزار و ۱۴۳ میلیارد دلار واردات داشتند و سهم ایران تنها ۳ میلیارد دلار یعنی ۲ درصد بود.