عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از احتمال حمایت جبهه اصلاحات از عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: صحنه انتخابات صحنه ترک نیست بلکه صحنه حضور است.

تلاش کارگزاران برای جلب رضایت اصلاح‌طلبان در حمایت از همتی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره حمایت جریان اصلاحات از عبدالناصر همتی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این احتمال وجود دارد که جبهه اصلاحات در حمایت از همتی وارد میدان شود و در این باره امیدوار هستیم. اگرچه او در لیست اولیه اصلاحات حضور نداشت اما او هویتی اصلاح‌طلب دارد و یک عنصر معتدل از این جبهه به حساب می‌آید

 وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نباید صحنه را خالی کنند، افزود در منطق اخلاق سیاست‌ورزی اصلاحات این نکته نهفته است که صحنه انتخابات صحنه ترک نیست بلکه صحنه حضور است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: تمام تلاش جبهه اصلاحات برای حضور سیاسی و اجتماعی و انتقال پیام این تفکر به جامعه است، بنابراین قهر با صندوق رأی حتماً پدیده نامانوسی است و با اصلاحات سازگاری ندارد.

عطریانفر با اشاره بر اینکه همتی هویت اصلاح طلبانه قوی دارد، تصریح کرد: ماهیت، سوابق، تجارب سیاسی و ارتباطات ساختاری و تشکیلاتی شخص عبدالناصر همتی در درون جریان اصلاح طلبی تعریف می‌شود. وقتی اصلاحات منطقی مبنی بر همراهی یک شخص از بدنه، تفکر و گفتمان اصلاحات است این حس و امید وجود دارد، رأی آنها برای حمایت از همتی به یک رأی موافق تبدیل شود.

وی اضافه کرد: چون ثبت نام او در انتخابات مشخص نبود، نامش در لیست اولیه نیامد بنابراین در ناسا (جبهه اصلاحات ایران) بررسی‌های لازم انجام نشد، همین موضوع مانعی بر سر حمایت از همتی شده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: اگر مشخص می‌شد که همتی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، تماس برقرار می‌شد و پیام‌ها انتقال می‌یافت چه بسا در لیست جمعی می‌آمد و رأی قابل قبولی هم از ناسا (جبهه اصلاحات ایران) دریافت می‌کرد و چه بسا که این حمایت در شرایط فعلی اتفاق بیفتد.

عطریانفر با بیان اینکه شاید عدم حضور همتی در لیست اصلاحات مایه خیر شده باشد، افزود: همین که همتی احراز صلاحیت شده است فرصتی برای اصلاح طلبان است که همتی را برای این انتخابات مورد توجه قرار بدهند و این مایه خوشحالی است.

وی افزود: ما به دنبال شکل قضیه نیستیم که نام همتی در لیست اولیه بوده یا نبوده، بیشتر توجه باید به ذات روحیات و رفتار اصلاح طلبی معطوف باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه کارگزاران در تلاش است است اصلاحات را برای حمایت از همتی قانع کند، بیان کرد: تلاش کارگزاران از این جهت مورد تاکید است که کارگزاران حتماً از گفتمان حضور انتخاباتی دفاع می‌کند و در مقام حضور، قرار نیست بگوییم حضور داریم اما نامزد نداریم.

عطریانفر با بیان اینکه از میان نامزدهای موجود باید دست روی گزینه بهتر بگذاریم، افزود چهره همتی در این مجموعه می‌درخشد و فارغ از وابستگی سیاسی‌اش به کارگزاران و جبهه اصلاحات، شخصیتی اقتصادی و موفق است که تجربه‌های ملی خوبی در کارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه نکته مهم این است که همتی عضو خاندان اصلاح‌طلبی و کارگزاران سازندگی بوده است، تصریح کرد: همتی عضو شورای مرکزی کارگزاران بوده و تجربه بیست و پنج سال ارتباط تشکیلاتی دارد، لذا مجموعه این مختصات ما را به سمتی هدایت می‌کند که کارگزاران تلاش کند رأی موافق جبهه اصلاحات در مسیر مشارکت قطعی و فعال در انتخابات و حمایت از یک چهره موجه اصلاح طلبی را بگیرد و نظر اصلاحات را جلب کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده هر دو چهره، موجه اصلاح طلبان هستند، گفت: با توجه به پیشینه و زمینه موفق اجتماعی و دست برتری که همتی نسبت به مهرعلیزاده در افکار عمومی دارد، او را نامزد موجه و مطرح این جبهه معرفی می‌کند