علی دارابی از معاونان صداوسیما با مرور خاطره ای از مناظره سال ۹۲، به مرور رابطه دولت های مختلف با صداوسیما پرداخته و در ادامه مطالبی را خطاب به رییس جمهور آینده بیان کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دارابی هم اینک معاونت امور استان های سازمان صداوسیما را عهده دار است و در سمت هایی چون قائم مقام رییس صداوسیما و معاون سیما هم فعالیت داشته است.

او با یادآوری خاطره ای از مناظره های سال ۹۲ نوشته است: «در سال ۹۲ در ماه های نخست ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی همراه با ریاست سازمان صداوسیما ـ مهندس ضرغامی ـ و معاونان سازمان با رییس جمهور جدید ملاقات داشتیم، من معاون سیما بودم. به مناسبت مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری و در آستانه انتخاب رییس جمهور جدید محورهای مطالبی که در آن نشست مطرح کردم را با هدف توجه رییس جمهور جدید را بازخوانی می کنم. به این امید که مقبول افتد.

به جناب روحانی عرض کردم تمنا دارم شما تجربه نادرست روسای جمهور و دولت های گذشته را نسبت به صداوسیما تکرار نکنید؛

✅ صداوسیما در دوره جناب هاشمی رفسنجانی در حد روابط عمومی دولت تنزل یافت. رییس وقت سازمان برادر رییس جمهور و دبیر کمیته سیاسی حزب کارگزاران بود. اصلا نقد عملکرد دولت سازندگی خط قرمز رسانه بود.

✅ در دوره جناب خاتمی کار اصلاح طلبان و دولت ایشان با رسانه ملی تا آنجا بالا گرفت که در میتینگ ها شعار سر می دادند: سیمای لاریجانی خاموش باید گردد و این در حالی بود که اخبار و گزارشات و سخنرانی های رییس جمهور و دولت مرتب از صدا و سیما پخش می شد.

✅ در دولت جناب احمدی نژاد که صداوسیما باز تمام سفرهای استانی، کنفرانس ها و سفرهای خارجی رییس جمهور و اعضای دولت را پوشش گسترده می دادند نتیجه آن شکایت ۵۰۰ صفحه ای رییس جمهور از صدا و سیما به رهبری شد و اصرار شخص رییس جمهور به تغییر چندتن از معاونان و مدیران رسانه بود.

✅ گفتم جناب آقای روحانی شما این رویکردها و رویه های غلط گذشته را نروید. صداوسیما باید زبان مردم و مطالبه گر آنان از دولت و سایر نهادها باشد.

اما همیشه دولت ها بر روی رسانه فشار می آورند تا صداوسیما را تریبون و روابط عمومی خود کنند. اهرم فشار هم دارند؛ بودجه را کم می کنند و دیگر از طریق محرمانه و طبقه بندی کردن امور به نام امنیت "قدرت ریسک، شجاعت و پرسشگری صدا و سیما را میگیرند". شما این کار را نکنید ...

هشت سال گذشت و فشارهای دولت برای آنکه رسانه را روز بروز محافظه کارتر کند و کم ترین نقدها را بر نتابد بیش از گذشته نمایان شد...

اینک مخاطب این سخن در محضر شما مخاطبان گرامی به ریاست محترم جمهوری آینده است.

لطفا شما راه نادرست روسای جمهور گذشته را نروید. از هم اکنون رسانه ملی را مطالبه گر و پرسشگر بخواهید نه روابط عمومی دولت. شرح صدر و انتقاد پذیری را در میان همکاران دولت بالا ببرید، آنگاه همه مطالبات جمع نمی شود در ۴ سال برای طرح در مناظرات تلویزیونی.

مردم پرسشگر رسانه مطالبه گر میخواهد.»