ایلنا/ سخنگوی لیست انتخاباتی شورای وحدت مهمترین برنامه های ۲۱ عضو این فهرست اصولگرا برای انتخابات شورای شهر را تشریح و تاکید کرد که فهرست شورای وحدت تغییر نخواهد کرد.

بیادی: فهرست وحدت نه تغییر می‌کند و نه ادغام می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن بیادی در نشست خبری خود درباره ساز و کار ائتلاف موسوم به شورای وحدت، گفت: جامعه روحانیت مبارز از حدود دو سال پیش بر اساس آئین نامه و دستورالعمل های جدیدی فعالیت خود را به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تغییر داد. این جمعیت در نخستین تلاش ها درباره انتخابات شوراهای اسلامی سه ضلع را در ساز و کار انتخاباتی خود تعریف کرد که با کمک این اضلاع لیست شورای وحدت شکل گرفته و با تقسیم بندی احزاب و طی یک ساز و کار ابتدا ۶۵ نفر و سپس۴۰ نفر و در نهایت ۲۱ عضو شورای وحدت استخراج شدند.

وی با اشاره به اولویت‌های این فهرست برای شهر تهران ادامه داد: اهمیت دادن و استقرار حقوق شهروندی بالا بردن سطح مشارکت مردم در اجرای امور شهر، استفاده از خدمات بخش خصوصی و حمایت از آنان هوشمندسازی شهر و توسعه پایدار شهری و توسعه درآمد پایدار برای شهر از جمله اولویت های فهرست شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر تهران است. در صورت انتخاب به عنوان نماینده مردم همچون دو دوره قبلی در کمیسیون بودجه حضور خواهد داشت.

بیادی همچنین درباره رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران در شورای شهر بعدی نیز گفت: اصلا به این موضوع به این شکل ورود نمی کنم. چرا که محل رسیدگی به تخلفات در شهرداری تهران شورای شهر نیست و نهادهای نظارتی و کمیسیون های مربوطه هر کدام وظایفی را بر عهده دارند که از سوی آنها باید رسیدگی شود. دستگاه قضایی، کمیسیون ماده ۳۸، کمیسیون ماده ۱۰۰ و ... از جمله دستگاه ها و بخش هایی هستند که باید به این موضوع ورود کنند.

وی همچنین درباره استفاده از مدیران فعلی شهرداری تهران در دوره بعدی نیز تصریح کرد: در صورت انتخاب از سوی مردم، فهرست شورای وحدت بنا ندارد تا مدیری را از خارج از مجموعه مدیریت شهری وارد شهرداری کند و ما از مدیران فعلی شهرداری و بدنه شهرداری در انتخاب مدیران استفاده خواهیم کرد. ما از روش اشتباه جایگزینی مدیریت ها استفاده نخواهیم کرد. کما اینکه در دوره ما نیز حداقل افراد، از خارج شهرداری وارد مجموعه شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا آقای رئیسی از ائتلاف شورای وحدت در انتخابات حمایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: آقای رئیسی در همان روزهای نخست اعلام کاندیداتوری با شورای عالی وحدت و جامعه روحانیت مبارز دیداری داشتند اما ایشان در حال حاضر باید به امورات و برنامه های انتخاباتی خود رسیدگی کرده و سرشان شلوغ است.

بیادی در پاسخ به پرسشی درباره لیست های چندگانه اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر و احتمال تغییر فهرست وحدت و ادغام آن با دیگر فهرست های اصولگرایی گفت: فهرست شورای وحدت تغییری نمی کند و اصلا امکان تغییر یا ادغام آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از رفتارها اغنا کننده جامعه اصولگرایی نیست، گفت: به همین دلیل هم ممکن است ما شاهد تعدد بیش از ۱۰۰ لیست هم باشیم. چرا که مردم با چنین رفتارهایی اغنا نمی شوند.

وی درباره اینکه چرا هیچ عضوی از فهرست وحدت با فهرست دیگر اصولگرایان مشترک نیست، گفت: در آن فهرست شرط اشتراک صفر وجود داشت، از این رو افراد دوفهرست با یکدیگر مشترک نیست.

بیادی درباره اینکه ممکن است برخی چهره ها نیز فهرست مورد تایید خود برای انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کنند، گفت: بعضی ها طوری حرف می زنند که انگار برای جهان اسلام صحبت می کنند و همه منتظر تصمیم گیری آن هستند.

 بیادی درباره گزینه های پیشنهادی فهرست وحدت برای شهرداری تهران نیز گفت: اینکه الان بخواهیم اسم کسی را به عنوان گزینه شهرداری مطرح کنیم یک توهم است. البته مواردی بیان شده که در لیست رای نگرفته است. گزینه های شهرداری را بررسی و اعلام خواهیم کرد اما بطور کلی ما به دنبال شهرداری هستیم که حقوق شهروندی را رعایت و مستقر کند و بتواند از مشارکت مردم و بخش خصوصی استفاده کند. در واقع اینطور می توان گفت که شاخص های ما برای شهردار استخراج شده اما فعلا گزینه ای نداریم.

سخنگوی فهرست وحدت اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران در مورد اقدامات شهرداری برای حاشیه نشینی نیز گفت: در خصوص حاشیه نشینی، دولت باید پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون مناظره های انتخاباتی نیز گفت: متاسفانه مناظرات بیشتر شبیه مخاصمه بود به همین دلیل دوستان نتوانستند برنامه های خودشان را اعلام کنند. برخی برای ۳۰ سال برنامه آورده بودند در حالیکه برنامه ها باید چهارساله باشد و ما احتیاج به برنامه های راهبردی داریم.