نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسم، گفت: هر کس شناسنامه ایرانی دارد باید حقوقش حفظ شود، تنها ایرانی بودن برای این است که حقوق او تضمین شود من خود را خدمتگزار مردم و مردم را صاحب حق می‌دانم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسم، گفت: هر کس شناسنامه ایرانی دارد باید حقوقش حفظ شود، تنها ایرانی بودن برای این است که حقوق او تضمین شود من خود را خدمتگزار مردم و مردم را صاحب حق می‌دانم.

به گزارش «انتخاب» به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رییسی صبح امروز جمعه بعد از انداختن رای خود در صندوق در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بسیار مبارکی برای تصمیم گیری ملت بزرگ ایران و روز رأی مردم و اعتنا به تصمیم مردم است.

وی با اشاره به اینکه همه نهادهای جمهوری اسلامی برخاسته از رأی ملت است، افزود: این، از افتخارات نظام اسلامی است که رأی مردم در کشور تعیین‌کننده است.

رئیسی با اشاره به مدعیان دموکراسی در غرب، گفت: دیگران، قیافه احترام به رأی مردم را می‌گیرند ولی جمهوری اسلامی نشان داده که از ابتدا نهادهایش بر اساس رأی ملت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از حضور مردم در صحنه انتخابات و نهادهای اجرائی و نظارتی انتخابات، گفت: توصیه من به عنوان یک نامزد و خادم مردم به دست‌اندرکاران آن است که باید خوب مراقبت کرد که حتی یک رأی بر خلاف تصمیم مردم، استفاده نشود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بر اساس برخی گزارش‌ها که از سراسر کشور داشتیم برخی از شعب اخذ رأی فعال هستند اما در برخی دیگر، کار به کندی صورت می گیرد و لازم است که در رساندن تعرفه و آماده‌کردن رأی‌گیری تلاش مضاعف شود.

وی از همه مسؤولان امر انتخابات در حوزه های اجرا و نظارت خواست که امانتدار رأی مردم باشند.

رئیسی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آنچه امروز به دست توانای مردم رقم می خورد، موجب رضای خدا، پیشرفت کشور و اجرای عدالت باشد، تصریح کرد: ان شاءالله خداوند دولتی را رقم بزند که در راستای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم گام بردارد.

وی با بیان اینکه من توفیق یافتم در نخستین ساعات روز، رأی خود را به صندوق بیندازم، تأکید کرد: از همه می‌خواهم که پای صندوق‌های رأی بیایند و هر کس به هر دلیلی ناامید شده و مشکل دارد نیز در انتخابات شرکت کند.

رئیسی گفت: همه مردم از پیر و جوان و زن و مرد، از هر اقلیم و با هر گویش و نگاه سیاسی، پای صندوق بیایند و هیچ کس از صندوق رأی قهر نکند.

وی افزود: اینکه مردم به‌خاطر برخی کاستی‌ها و مشکلات، از شرایط ناراحتی دارند به‌حق است ولی اگر نتیجه این نارضایتی، عدم شرکت در انتخابات باشد درست نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تصریح کرد: من تأکید دارم که جوانان و مردم با قدرت و قوت، در انتخابات شرکت کنند و امیدواریم آنچه رقم می خورد به نفع کشور و نظام و مردم و منجر به تغییر در شرایط زندگی مردم باشد.

رئیسی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید در صورت پیروزی در انتخابات چه قولی به مردم می‌دهد، گفت: به همه حرف‌هایی که در تبلیغات انتخابات زدم پایبندم و برای رفع مشکلات مردم، شب و روز نمی‌شناسم.

وی گفت: من همه تلاش خود را به کار می‌گیرم که در خدمت همه مردم باشم چرا که جمهور، به معنای همه مردم است نه یک شهر و گروه و دسته و جناح.

رئیسی ادامه داد: من خادم تک‌تک مردم ایرانم و هر کس شناسنامه ایرانی دارد، ایرانی‌بودنش کافی است تا همه حقوق شهروندی او تضمین شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: مردم، صاحب حق هستند و دولت، مکلف به خدمت است و با همه وجودم در خدمت مردم خواهم بود و امیدوارم خدمتگزار خالصی باشم و مردم ظرف مدت کوتاهی احساس کنند که در زندگی آنها تغییر ایجاد شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.