مقام ها و رهبران کشورهای مختلف دنیا پیروزی ابراهیم رئیسی را در انتخابات رئیس جمهوری به وی تبریک گفتند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه انتخاب سید ابراهیم رئیسی به سمت رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت. پوتین خطاب به رئیسی گفت: امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روز افزون همکاری دو جانبه سازنده در زمینه های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت های روسیه و ایران می باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای پیش می رود. 

به گزارش آناتولی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ارسال پیامی به ابراهیم رئیسی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک گفت. در متن پیام اردوغان آمده است:"جناب آقای رئیس جمهور، صمیمانه انتخاب شما در انتخابات روز گذشته ریاست جمهوری در کشورتان را تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم نتیجه این انتخابات برای مردم کشور دوست و برادر ایران مایه خیر و برکت باشد.بدینوسیله مراتب آمادگی خود جهت همکاری با دولت جنابعالی در دوره ریاست جمهوری‌تان به منظور تقویت هرچه بیشتر همکاری میان کشورهایمان را اعلام می‌دارم.در این میان سفر به کشور همسایه ایران برای شرکت در نشست آتی شورای همکاری سطح بالا در دوره پساکرونا مایه خرسندی است.برای جنابعالی آرزوی موفقیت کرده و امیدوارم روحیه همکاری همه جانبه بین کشورهایمان همچنان تقویت و رفاه و آسایش برای مردم کشور دوست و برادر ایران تامین شود."

بشار اسد رییس جمهوری سوریه در پیامی انتخاب آیت الله سیدابراهیمی رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) بشار اسد در پیامی نوشت : من بسیار خرسندم که  به نام خود و مردم جمهوری سوریه جلب اعتماد مردم ایران و پیروزی شما در انتخابات ریاست جمهوری را از صمیم قلب تبریک بگویم. از خداوند متعال توفیق شما را در مسئولیت جدید و پیمودن راه انقلاب اسلامی در مسیر رشد و پیشرفت و شکوفایی و شکست همه طرحها و وفشارهایی که هدفشان شکستن اراده مردم ایران است را  مسالت دارم.  از این فرصت استفاده می کنم و علاقه و اشتیاق خود را برای همکاری با شما برای تقویت روند روابط دوجانبه بر اساس دهه های طولانی دوستی تاریخی ، درک متقابل و منافع مشترک بین جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران به شما ابراز می دارم.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان، در پیام خود در توئیتری پیروزی رئیسی را تبریک گفت. وی در پیامی توئیتری نوشت: به برادر (ابراهیم رئیسی) به خاطر پیروزی قاطع در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک می گویم. ما منتظر همکاری با ایشان برای تقویت بیشتر روابط برادارنه، صلح منطقه‌ای، پیشرفت و موفقیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری واع، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پیامی به سید ابراهیم رئیسی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.نخست وزیر عراق در این پیام برای رئیسی آرزوی موفقیت و برای ملت ایران آرزوی رفاه و شکوفایی کرد.الکاظمی با اشاره به روابط دو ملت ایران و عراق خواستار تقویت همکاری های دوجانبه و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه شد. عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق و بسیاری از شخصیت های سیاسی عراق نیز پیروزی رئیسی را تبریک گفتند.

همچنین نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان نیز با انتشار پیامی توئیتری به رییس جمهور منتخب ایران تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری عمان، هیثم بن طارق، سلطان عمان این کشور در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این قطر در پیامی انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.وی در این پیام برای رئیسی آرزوی موفقیت و برای دو کشور آرزوی گسترش روابط کرد. همچنین معاون اول امیر قطر و نخست وزیر این کشور نیز در پیام هایی جداگانه‌ای انتخاب رئیسی را تبریک گفتند.

خبرگزاری رسمی کویت  هم خبر داد که «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری آرمن پرس، دفتر آرمِن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان به این خبرگزاری اعلام کرد که او پیام تبریکی به سید ابراهیم رئیسی برای انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور جدید ایران فرستاده است. بنا بر این گزارش، سرکیسیان در پیام خود آورده است: من بر این باورم که تحت مدیریت شما، ایران همچنات در مسیر توسعه و شکوفایی پیش خواهد رفت. ارمنستان تحکیم پایدار و تعمیق روابط دوستانه فعلی و گفتمان سازنده با ایران را ارج می‌نهد که یکی از شروط مهم اطمینان یافتن از پیش رفت کشورهایمان و ثبات منطقه‌ای است. تمایل ملت‌های دوست ما به شناخت یکدیگر و همکاری تاریخی چند صد ساله دارد و امروز فرصت های زیادی برای این وجود دارد. رئیس جمهور ارمنستان ادامه داد: امیدوارم روابط گرم و صمیمانه ارمنستان-ایران با تلاش های مشترک به پیش رفت و گسترش در تمامی عرصه ها ادامه داده و پویایی موثری را برای سطح کیفی جدید همکاری میان ملت هایمان ثبت کند. او همچنین برای ابراهیم رئیسی آرزوی سلامتی و موفقیت های کاری و برای ملت دوست ایران صلح و رفاه آروز کرد. 

به گزارش خبرگزاری ترند، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی به سید ابراهیم رئیسی پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت. او در پیام خود آوره است: فرصت های بسیاری برای گسترش روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای پیش روی دو کشور قرار دارد.  

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات و محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در پیام هایی جداگانه انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند.

 توییتر منتسب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز تصاویری از دیدارهای سید ابراهیم رئیسی با مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را در یک قاب قرار داد.در صفحه توییتر منتسب به سید حسن نصرالله  جمله ''سلام علی ابراهیم'' ذکر شده است که در واقع آیه 109 سوره الصافات است.

به گزارش المیادین جنبش حماس در بیانیه‌ای برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات را به مقام معظم رهبری ‌و ملت ایران تبریک گفت.در این بیانیه آمده است:ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری که طی آن ملت ایران سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند، خالصانه خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. ما در جنبش حماس ضمن تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی از سوی ملت ایران، برای ایشان موفقیت و سربلندی در این سمت و خدمت به جمهوری اسلامی ایران، برآورده کردن خواسته‌های ملت اعم از توسعه، پیشرفت، شکوفایی و رفاه و ادامه مواضع ارزشمند ایران در زمینه همبستگی با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و حمایت از مقاومت و پایداری فلسطینیان را از درگاه خداوند منان خواستاریم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را نمونه موفق دموکراسی دانست.به نوشته وبگاه فلسطینی سما، در این بیانیه آمده است: جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مردم ایران و رهبر عالی انقلاب اسلامی سید علی خامنه‌ای پایان انتخابات و موفقیت‌آمیز بودن یک تجربه دموکراسی در کشوری که به علت سیاست‌ها و مواضع ثابت خود با تهدیدات بزرگی مواجه است را تبریک می‌گوید.در این بیانیه ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی آمده است که جهاد اسلامی اطمینان دارد که حمایت ایران از موضوع فلسطین ادامه خواهد داشت و سیاست ایران در قبال رنج مردم فلسطین و حمایت از حقوقشان ثابت است.جهاد اسلامی تأکید کرد که انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی‌اش به تعهد خود برای التزام به دموکراسی پایبند بوده و این در حالی است که جمهوری اسلامی در سایه تهدیدات و محاصره به سر می‌برد.

به گزارش شبکه المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق پیروزی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری رو تبریک گفت. سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در این پیام تاکید کرد: امیدواریم این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.