اعتماد/ یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به نظام جمهوری و توصیه‌های مقام معظم رهبری آری و به همه بدخواهان جمهوری اسلامی نه گفتند.

فعال اصولگرا: مردم در انتخابات به جمهوری اسلامی آری گفتند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت نسبتاً پایین به پایان رسید، اما تحلیل‌ها در خصوص آن تازه شروع شده است. احمد کریمی اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا معتقد است این دور از انتخابات یک رفراندوم بود که مردم در آن به جمهوری اسلامی آری گفتند.

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در تحلیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید در اینجا به جای انتخابات ۱۴۰۰، از عبارت رفراندوم ۱۴۰۰ استفاده کنیم. به این دلیل که گروه‌ها و کشورهای مختلف از آمریکا و اسرائیل گرفته تا منافقین و حتی بعضی‌ها در داخل که در رأس حکومت بودند تلاش‌شان را در راستای نرفتن مردم پای صندوق‌های رأی به کار بستند.

وی افزود: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به نظام جمهوری اسلامی و توصیه‌های مقام معظم رهبری آری و به همه بدخواهان جمهوری اسلامی نه گفتند. بالاخره مردم بعد از مناظرات تلویزیونی توانستند کسی را که می‌تواند تغییراتی در کشور به وجود آورد، انتخاب کنند. مردم وظیفه خود را در قبال جمهوری اسلامی انجام دادند و امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب به وعده‌های خود عمل کند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: حضور سلایق مختلف در قالب ۷ نامزد توانست مردم را در کوچه و بازار پای صندوق‌های رأی بیاورد. اولویت ما انتخابات و حضور مردم پای صندوق‌های رأی بود. البته بعضی از کاندیداها باید متوجه باشند حرف‌هایی می‌زنند که قابل قبول نیست. وعده‌های برخی کاندیداها توقع مردم را بالا برده‌ است که همه اینها برای نظام هزینه دارد. کاندیداها باید قبل از اینکه به مردم وعده دهند به خدا و نظام توجه داشته باشند نه بالا بردن رأی مردم. توقع بالای مردم گه‌گاهی تلفاتی برای نظام به‌ بار می‌آورد.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، مردم کار خودشان را انجام داده‌اند و الان نوبت مسئولان است تا نهایت دقت خود را در راستای حل مشکلات به خرج دهند و به سمت عملیاتی شدن قول‌های خود پیش بروند. در مجموع این رأی‌ها باعث شد جایگاه بین‌المللی خود را در دنیا مشخص کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که با یکدست شدن حاکمیت چه آینده‌ای برای ایران متصور است، گفت: به‌ طور طبیعی وحدت در هر کجای دنیا که اتفاق بیفتد باعث حل شدن بخشی از مشکلات می‌شود. این وحدت هر چقدر بتواند موجب رسیدن مردم به خواسته‌هایشان شود، بهتر است.