خراسان/ بعد از حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران حوزه محیط زیست، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برای دلجویی از خبرنگاران به هتل محل اقامت آن ها رفت. در این دیدار ،زینب رحیمی یکی از خبرنگاران آسیب دیده در حالی که اشک می ریخت انتقاداتی را به نحوه انتخاب اتوبوسی که ترمز نداشته برای خبرنگاران ،به کلانتری بیان می کرد اما بیش از همه، موضوعی که در فضای مجازی توجه کاربران را جلب می کرد و آن را ناشایست می خواندند و انتقادات زیادی را هم به همراه داشت نحوه نشستن کلانتری در مقابل خبرنگاران آسیب دیده و متاثر بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

واکنش های فضای مجازی

کاربران زیادی به نوع نشستن رئیس سازمان محیط زیست واکنش نشان دادند و آن را نوعی بی تفاوتی به خبرنگاران برشمردند و برخی هم این شکل نشستن را بی ادبانه و زشت برشمردند. در ادامه تعدادی از این واکنش ها در شبکه های اجتماعی را باهم مرور می کنیم.

کاربری نوشت: «دو سوال 1. چرا برای کلانتری صندلی آوردند نشست، او باید ایستاده به وضعی که برای خبرنگاران به وجود آورده پاسخگو می بود 2.این چه طرز نشستن یک مسئول در مقابل شهروندانه، نمی گویم زن که برداشت جنسیتی نشود اما درست نشستن در مقابل زن و مرد فرقی ندارد.»

کاربر دیگری نوشت: «این نوع نشستن کلانتری ناشی از بی تفاوتی او به موضوع است و هیچ معنایی از همدردی ندارد.»

کاربری هم نوشت: «حقوق نجومی می گیرید که این گونه بدون حتی ذره ای احترام در مقابل داغ دیدگان بنشینید ولی حتی یک اتوبوس سالم در اختیار خبرنگارانی که خودتان دعوت شان کردید قرار ندهید؟!»

کاربر دیگری هم نوشت: «این طرز نشستن جلوی یک خانم محترم نیست، چه برسد به خانمی که به خاطر بی تدبیری شما و دیگر همکاران تان از تصادفی مهلک جان سالم به در برده و دو نفر از دوستان و همکارانش را از دست داده و عزادار آن هاست. چه برسد به خانمی که دارد با چنین حال آشفته و مستاصلی با شما شرح غم می گوید.»

کاربرانی هم این شیوه نشستن معاون رئیس جمهور را از منظر زبان بدن تحلیل و بررسی کردند و یکی از این کاربران نوشت: «زبان بدن گاهی گویاتر از هر سخنی است، طرز نشستن معاون رئیس جمهور که برای تسلی آمده آینه ای از نسبت رابطه حاکم و شهروند است و نشان می دهد کلانتری نگاهی بالا به پایین دارد.»

البته فقط طرز نشستن کلانتری بحث برانگیز نبود بلکه اظهارات استاندار آذربایجان غربی در محل مداوای مصدومان حادثه هم واکنش هایی را در پی داشته است. شهریاری گفته است که این نوع حوادث ،طبیعی است و آن طور که گفته می شود اتوبوس قراضه نبوده است.