باشگاه خبرنگاران/فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کابینه فراجناحی دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اولویت‌‌‌های پیش روی دولت سیزدهم گفت: قطعا هر یک از نامزدها پیش از روی کار آمدن، اولویت‌های دولت خود را تعیین کرده‌اند؛ اما با توجه به فضای جامعه طبعا اولویت اصلی موضوع معیشت جامعه خواهد بود و در مناظرات هم این موضوع بیشترین زمان را به خود اختصاص داد و نامزدها وعده حل این مشکل را دادند. معتقدم که موضوع اقتصاد و کاستن از فشار معیشتی بر مردم اولویت اصلی دولت آینده خواهد بود.

او با اشاره به تشکیل دولت فراجناحی توسط سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: معتقدم که این موضوع امر مطلوبی نیست، تقاضای من به عنوان یک شهروند از رئیس جمهور منتخب این است که یک کابینه کاملا هماهنگ تشکیل دهد، زیرا ما تجربه خوشایندی از چنین کابینه‌هایی نداریم. چه در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از هر دو جناح حضور داشتند و چه در زمان روحانی که این افراد ناهماهنگ بودند.

شریف افزود: معتقدم اگر کابینه‌ای تشکیل شود که از نظر فکری با هم هماهنگی بیشتری داشته باشند و با توجه به خواستگاه رای آقای رئیسی اگر کابینه منتسب به جریان اصولگرا باشد شاید جریان امور بهتر به سرانجام برسد و پاسخگویی هم بهتر باشد. متاسفانه تضادهایی که در جهت گرایشات مختلف در کابینه ایجاد می‌شود باعث می‌شود تلاش‌های تیمی که باید در یک جهت حرکت کنند عملی نشود و در نهایت اگر اشتباهی هم صورت می گیرد سهم هر یک از جناح ها مشخص نباشد.

فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: البته با توجه به اطرافیان آقای رئیسی بعید است که از اصلاح طلبان در این کابینه حضور داشته باشند، اما با این حال معتقدم که خود جریان اصلاح طلب هم تمایلی به این امر نخواهد داشت؛ زیرا شفافیت باید در عملکرد مشخص شود. در دولت آقای روحانی موضوعی که بیش از همه موجب آزار اصلاحات شد این بود که روحانی با حمایت اصلاحات روی کار آمد؛ ولی یک کابینه متشکل از همه گرایشات تشکیل داد که در نهایت هم اعمالش به حساب اصلاحات گذاشته شد. در حالی که بسیاری از اعضای کابینه تعلق خاطری به گفتمان اصلاحات نداشتند، بنابراین معتقدم که در دولت سیزدهم بهتر است یک کابینه تمام اصولگرا و هماهنگ با هم تشکیل شود که در جهت یک هدف گام بردارند.