نامه نیوز/ حسین ابراهیمی گفت: اگر کسی احساس وظیفه کرد و باورش این بود که منافع نظام اسلامی در گرو حضور یک فرد از جبهه اصولگرایی در انتخابات است، حتما به نفع او که آیت‌الله رئیسی باشد، کنار می‌رود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اجماع اصولگرایان بر سید ابراهیم رئیسی محرز است و تردیدی در آن نیست و فقط یک مرحله از آن باقی است و آن کنارکشیدن نامزدهای دیگر به نفع نامزد واحد. البته گفته می‌شود که حضور ایشان در مناظره‌ها تا پایان روند انتخابات می‌تواند به گفتمان اصولگرایی حمایت کنند

حسین ابراهیمی، از اعضای جامعه روحانیت مبارز، درباره ضرورت کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع سید ابراهیم رئیسی گفت: «کسانی که از جبهه اصولگرایی احساس تکلیف کرده‌اند و در انتخابات ثبت نام کرده‌اند و اکنون تأییدصلاحیت شده‌اند، همه دلسوز نظام هستند و عملشان قابل تقدیر است و می‌خواهند باری از مشکلات ملت را بردارند و امیدوارم در ادامه هم همین‌طور احساس تکلیف کنند و به وظیفه وجدانی و انقلابی خود عمل کنند».

او ادامه داد: «من نمی‌توانم برای افراد تعیین تکلیف کنم اما اگر کسی احساس وظیفه کرد و باورش این بود که منافع نظام اسلامی در گرو حضور یک فرد از جبهه اصولگرایی در انتخابات است، حتما به نفع او که آیت‌الله رئیسی باشد، کنار می‌رود».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا در نهایت همه طیف‌های اصولگرایی بر رئیسی اجماع می‌کنند یا نه، بیان کرد: «همه اصولگرایان وظیفه دارند از آقای رئیسی حمایت کنند زیرا آقای رئیسی در زمان مسئولیتش در قوه قضائیه نشان داد که چه‌قدر به فکر حل مشکلات کشور و مردم است. او توانست با بسیاری مفسدان اقتصادی برخورد کند و حتی به کمک دولت شتافت و بسیاری از کارخانه‌ها را راه انداخت و در نهایت اموال بسیاری به بیت‌المال بازگشت. اکنون که مهم‌ترین مشکل مردم اقتصاد است و آقای رئیسی هم در حوزه اقتصادی و مبارزه با فساد خدمات ارزنده‌ای داشته است، حتما باید مورد اجماع همه اصولگرایان قرار گیرد و من معتقدم آقای رئیسی انشالله با رأی حداکثری ملت ایران انتخابات خواهد شد».

ابراهیمی در پایان درباره اینکه آیا رئیس می‌تواند دولتی فراگیر متشکل از همه نیروهای معتقد به نظام را تشکیل دهد، گفت: «حتما آقای رئیسی به دنبال تشکیل دولتی فراگیر است که بتواند از همه سرمایه‌های انسانی که دلسوز نظام و کشور هستند استفاده کند و انشالله این اتفاق رخ خواهد داد و مردم هم با رأی بالای خود آقای رئیسی را روانه ریاست‌جمهوری می‌کنند تا مشکلات کشور کاهش یابد و کشور در مسیر درستی حرکت کند».