مدارا/ مهدی چمران گفت: شهردار آینده فردی متخصص و متعهد، توانمند با روحیه ای جهادی خواهد بود و البته تجربه کار جهادی را در کارنامه خود داشته باشد.

گزینه‌های احتمالی شهردار آینده تهران از زبان چمران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو شورای شهر سیزدهم تهران گفت: برای مدیریت شهر معیارهای فراوانی ذکر شده و ما در دوره های گذشته هم این معیارها را در نظر می گرفتیم و براساس آن انتخاب می کردیم. اما قطعا و یقینا باید شهرداری متخصص و متعهد باشد. توانمند با روحیه ای جهادی و آشنا با کار جهادی، یعنی تجربه کار جهادی را در کارنامه خود داشته باشد.
وی افود: وقتی گفته می شود مدیری جهادی باشد بدین معناست که به دل پروژه های شهری رفته و آنها را انجام دهد. ترس و هراس از انجام کارهای بزرگ نداشته باشد. این قدرت و هنر را داشته باشد که همزمان هم با دولت و نیز با مجلس همگکاری خوب و صمیمانه ای داشته باشد.
عضو منتخب شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: وقتی گفته می شود با دیگر بخش های مدیرتی و اجرایی کشور هماهنگ باشد بدین معنا نیست که فقط از نظر سیاسی هم جهت بودن و هم فکر باشد. بلکه باید قادر باشد که آن صمیمیت و نزدیکی کار را ایجاد کند. چرا که بسیاری از پروژه های شهر تهران، از جمله پروژه هایی است که فقط با تلاش شهرداری و شورا عملی نمی شود، مانند مترو، اتوبوسرانی و حمل و نقل عموی. برای مثال در بخش حمل و نقل عمومی، ما بحث ترافیک و آلودگی هوا را داریم که هر دوی اینها ارتباط تناتنگی با همدیگر دارند، بنابراین لازم است که حتما با همکاری و تلاش دولت در کنار شهرداری انجام شوند.

وی افزود: همفکر بودن تنها، دقیقا مصداق روندی است که در ۴ سال گذشته شاهد آن بودیم. بنابراین از نظر عملیاتی نیازمند هم جهت بودن همه دستگاه های اجرایی هستیم، که شهردار در ایجاد آن سهم بزرگی دارد.

مهدی چمران خاطرنشان کرد: شورا ریل گزاری می کند که یک شهردار مانند لوکوموتیو قوی و سریع بتواند روی آن حرکت کند. پس هر اندازه این ریل گزاری بهتر باشد حرکت سریع تر خواهد بود. در دوره های گذشته برنامه ریزی و بودجه ریزی شورا به گونه ای بود که شهردار می توانست براساس آن حرکت کرده و مانور دهد. اتفاقی که منجر به متحول شدن تهران شد.

او با اشاره به اینکه شهردار آینده باید سابقه مدیریت شهری داشته باشد، گفت: تاکید بر آشنایی شهردار آینده با مسائل شهری بدین معنی نیست که شهردار آینده حتما از بدنه شهرداری خواهد بود، بلکه می تواند یکی از خصوصیات و معیارهای اعضا در انتخاب شهردار باشد. مگر آقای قالیباف که چندین سال بر شهر تهران مدیریت داشتند از بدنه شهرداری بود. یا وزاری مختلف حتما از مجموعه همان وزارت خانه هستند. اگر تجربه کار در شهرداری را داشته باشد استقبال می کنیم، اما اگر او فردی توانمند در مدیریت بود می تواند شهردار کارآمدی باشد.

مهدی چمران در رابطه با گزینه های مطرح شده برای مدیریت آینده شهر تهران، گفت: فعلا با اعضا در این رابطه صحبتی نشده است.